تازه‌های احساسات فرهنگی






آخرين اخبار و رويداد‌ها




قانون رابطه جنسی در دانشگاه‌های کالیفرنیا سخت‌تر شد

Unti

به تازگی و با امضای جری براون فرماندار کالیفرنیا قانونی وضع شده که به نظر می‌رسد حمایت افزونتری از زنان و دختران ، به خصوص در دانشگاه‌هاو خوابگاه‌های دانشجویی در برابر مردان و هجمه‌های آنها به عمل خواهد آورد.

به گزارش سایت احساسات فرهنگی در این خبر که روی شبکه ان پی آر قرار گرفته است و بر اساس این قانون در ایالت کالیفرنیای آمریکا دانشجویان در فضاهای دانشگاهی و خوابگاه‌های دولتی برای برقراری هرگونه رابطه جنسی نیاز به کسب رضایت کامل و شفاف طرف مقابل دارند.

بنابر این قانون که ترجمه خبر آن روی سایت فارسی بی‌بی سی‌ امده است ، معنای رضایت در رابطه جنسی، موافقت داوطلبانه است، نه مقاومت نکردن در برابر آن.

کالیفرنیا اولین ایالت آمریکاست که چنین قانونی در آن اعمال می‌شود.

باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا از ابتدای سال ۲۰۱۴ برنامه‌ای را برای مقابله با تعرض جنسی به ویژه در خوابگاه‌ها و فضاهای دانشگاهی آغاز کرد.

این قانون می‌گوید رضایت برای برقراری رابطه جنسی به معنای “موافقت داوطلبانه، آگاهانه و قطعی” دو طرف است.

با وجود این قانون‌گذاران می‌گویند اگر رضایت در طرف مقابل مشهود باشد نیازی به زبان آوردن آن نیست.

هدف از وضع این قانون بهبود روند رسیدگی به اتهامات مربوط به آزار جنسی در دانشگاه‌هاست و تغییر وضعیت فعلی که بر اساس آن قربانی تعرض جنسی برای اعتبار بحشیدن به شکایت خود باید ثابت کند در برابر آزار جنسی مقاومت کرده است.

بر اساس قانون جدید برقراری ارتباط جنسی با افراد مست، تحت تاثیر مواد مخدر یا خواب که ممکن است از خود مقاومتی نشان ندهند به معنای رابطه رضایت‌آمیز نخواهد بود.

هواداران این تغییر می‌گویند قانون تازه مفهوم “تجاوز” را در فرهنگی عمومی تغییر خواهد داد.

با وجود این “ائتلاف ملی برای مردان” در آمریکا این قانون را “ضد مرد” خوانده و گفته “راه را برای اتهامات ناروا باز می‌کند، متهم را از طی روند قانونی محروم می‌کند و رسیدگی به پرونده‌های آن صدها میلیون دلار خرج روی دست ایالت می‌گذارد.”

بر اساس برآوردها در آمریکا از هر پنج زن یک نفر در دانشگاه مورد آزار جنسی قرار می‌گیرد.

تاريخ: ۱۳۹۳/۰۷/۰۷
كليد‌واژه‌ها: کالیفرنیا،زنان و خشونت
Facebooktwitterredditpinterestlinkedinmail

نظر شما:
نام و نام‌خانوادگی:* رايانامه:* تارنما: