تازه‌های احساسات فرهنگی






آخرين اخبار و رويداد‌ها




اسکار گردشگری ۲۰۱۵ برای هتل داریوش

Senses Cultural:  برای سومین سال هتل داریوش کیش توانست جایزه گردشگری جهان در  بخش هتلداری ایران به خود اختصاص دهد. جایزه ای که یک موسسه معتبر انگلیسی بیش از دو دهه است هر ساله به بهترین‌های بخش گردشگری هر کشور اعطاء می‌کند.

از سال 1994 تاکنون موسسه «جوایز گردشگری جهان» بهترین ها را در حوزه های مختلف گردشگری اعلام می کند. دفتر اصلی این موسسه در انگلیس است و «وال استریت ژورنال» این جوایز را به عنوان اسکار گردشگری جهان نام برده است.

این فهرستی است از مهمترین جوایز داده شده در اسکار گردشگری سال 2015:

بهترین هواپیمایی

برای هفتمین سال متوالی جایزه این بخش از اسکار گردشگری جهان به «هواپیمایی اتحاد» رسید، برای بردن این جایزه 20 هواپیمایی دیگر از جمله هواپیمایی انگلیس و قطر و لوفت‌هانزا هم نامزد شده بودند.

گفتنی است از سال 1994 تاکنون 12 بار هواپیمایی انگلیس، 7 بار هواپیمایی اتحاد، یک بار هواپیمایی ویرجین آتلانتیک و یک هم هواپیمایی سنگاپور برنده این جایزه شده اند.

بهترین فرودگاه جهان

فرودگاه چانگی سنگاپور هم برای پنجمین سال متوالی بهترین فرودگاه جهان شد. این جایزه را تاکنون فقط سه فرودگاه گرفته اند؛ فرودگاه هیترو لندن، فرودگاه بین المللی دبی و فرودگاه چانگی سنگاپور.

 

این فرودگاه که سابفه ای 34 ساله دارد تاکنون بیش از 500 بار در سایت های مختلف لقب “بهترین فرودگاه” جهان را به خود گرفته است. از فرودگاه چانگی به بیش از 320 شهر در 80 کشور مختلف می توان پرواز کرد.

بهترین هتل جهان

این دومین سال متوالی است که برج العرب دبی بهترین هتل جهان اعلام نمی شود. سال گذشته هتل چیراهان پالاس استانبول بهترین هتل شد، تا قبل از آن هتل برج العرب دبی 9 سال متوالی به عنوان بهترین هتل انتخاب شده بود.

اما امسال بهترین هتل از قاره آفریقا بود، هتل لامامونیا مراکش برای اولین بار امسال بهترین هتل جهان شد. این هتل 5 ستاره که در قلب شهر مراکش دارد سال گذشته به عنوان بهترین هتل قاره آفریقا شناخته شده بود.

این هتل 92 ساله دارای 209 اتاق، باغ های مختلف، حمام های سنتی عرب و … است.

بهترین مقصد مسافرتی جهان

شاید یکی از مهمترین جوایز اسکار گردشگری جهان بهترین مقصد مسافرتی باشد. برای سومین سال متوالی جایزه امسال را هم دبی گرفت.

این شهر که در سال های 2008 و 2004 هم این جایزه را گرفته است، تنها شهری است که تاکنون 5 بار جایزه بهترین مقصد گردشگری را گرفته است.

بهترین هتل ایران

هتل داریوش برای دومین سال متوالی برای سومین بار بهترین هتل ایران شد، نامزدهای بهترین هتل های امسال هتل عباسی اصفهان، هتل لاله تهران، هتل پارسیان و هتل هما بودند.

تاکنون این جایزه را سه بار هتل داریوش و یک بار هتل عباسی گرفته اند.

منبع: نیوز صدر

تاريخ: ۱۳۹۴/۰۹/۲۴
كليد‌واژه‌ها: گردشگری در ایران | هتل داریوش
Facebooktwitterredditpinterestlinkedinmail


نظر شما:
نام و نام‌خانوادگی:* رايانامه:* تارنما: