تازه‌های احساسات فرهنگی






آخرين اخبار و رويداد‌ها




تیراندازی و۱۴ کشته در مرکز خدمات اجتماعی معلولان جنوب کالیفرنیا

Screen Shot 2015-12-02 at 2.12.13 PMSenses Cultural: شبکه خبری CNN  در گزارش خبری که دقایقی پیش( بعد از ظهر امروز چهارشنبه دوم دسامبر) روی خروجی خود گذاشته است از حمله سه مرد مسلح به یک مرکز خدمات اجتماعی برای معلولان در منطقه “سن برناردینو” در جنوب کالیفرنیا خبر داده است که بر اساس آن حداقل ۱۴ نفر کشته شده‌اند. مرکزی که در ‌آن به افراد مبتلا به معلولیت‌هایی مثل اوتیسم و سایر مشکلات بهداشت روان کمک می‌کنند.

این آماری است که Jarrod Burguan رئیس پلیس این منطقه به سی‌ان ان داده است.
سخنگوی پلیس  گفته است که نیروهای آنها در حال ایمن کردن ساختمان محل حادثه هستند و شرایط هنوز عادی نشده است.
به گفته این سخنگو شاید تا سه تیرانداز در این حادثه نقش داشته باشند. او افزوده است که تیراندازان کاملا مسلح هستند و ظاهرا جلیقه ضد گلوله بر تن دارند. او در مورد مجروحان و یا تلفات این تیراندازی جزئیاتی ارایه نداده است.تاکنون کسی دستگیر نشده و همین شرایط را کمی دشوار و سخت کرده است.
از سوی دیگر خبرگزاری رویترز  گزارش داده که مقامات پلیس از شهروندان خواسته‌اند تا به این منطقه نزدیک نشوند.
یک سخنگوی مرکز خدمات درمانی در این منطقه گفته است که این بیمارستان در  انتظار رسیدگی به مجروحان احتمالی است که  امکان دارد به این مرکز آورده شوند.
یک مرد حاضر در نزدیکی صحنه پیامکی از دخترش دریافت کرده که می‌گوید در داخل ساختمان که محل کار اوست پنهان شده است.
تری پتیت به گزارشگران گفت که دخترش چنین نوشته است:‌ “مردم تیر خورده‌اند. در دفاتر منتظر پلیس هستند. برایمان دعا کنید. من توی یک اتاق دفتر پنهان شده‌ام.”
کاخ سفید تایید کرده که باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا در جریان حادثه گذاشته است.

آقای اوباما که از جمله مدافعان سر سخت محدودیت حمل سلاح در آمریکاست با اشاره به این حادثه گفت:” این نکته واضح و مبرهن است، اینکه ما در این کشور تیراندازی‌های مکرر جمعی داریم که در هیچ جای دیگر جهان نمونه ندارد.”

“گام‌هایی هست که می‌توانیم برداریم، نه اینکه بتوانیم از همه این حوادث جلوگیری کنیم، بلکه اطمینان حاصل کنیم کمتر اتفاق می‌افتند.”
یک گزارشگر محلی توییت کرده است که تخلیه مردم از “مرکز منطقه‌ای اینلد” که یک سازمان بهداشتی و پزشکی است جریان دارد.
ماموران دایره تحقیقات فدرال آمریکا، اف بی آی، و سازمان الکل، تنباکو و سلاح در صحنه حادثه هستند.
گزارش‌های تایید نشده‌ای از یک وسیله انفجاری در صحنه حکایت می‌کند.

Screen Shot 2015-12-02 at 2.17.30 PM

تصویر سی‌ان ان از گردهم آمدن برخی از اعضای خانواده در شهر حکایت می‌کند که دست به دعا برداشتند که اعضای خانواده و دیگر شهروندان از این وضعیت رهایی یابند.
کمتر از یک هفته قبل در یک کلینیک تنظیم خانواده در کلروداو  فردی که مخالف سقط جنین بود با تیراندازی ۳ نفر را کشت و ۹ نفر را زحی کرد، اگر چه مهاجم آن حادثه توسط پلیس دستگیر شد.

تاريخ: ۱۳۹۴/۰۹/۱۱
كليد‌واژه‌ها: حوادث اوتیسم
Facebooktwitterredditpinterestlinkedinmail


نظر شما:
نام و نام‌خانوادگی:* رايانامه:* تارنما: