تازه‌های احساسات فرهنگی






آخرين اخبار و رويداد‌ها




90 زخمی در زلزله کالیفرنیا؛ساکرامنتو هم لرزید

سحرگاهان روز یکشنبه 24 اگوست 2014 زلزله‌ای به قدرت 6 و 9 در مقیاس ریشتر شمال کالیفرنیا را لرزاند.

به گزارش سایت احساسات فرهنگی  از لس‌آنجلس تایمز مرکز این زلزله در شهر نوپا در منطقه شمال کالیفرنیا قرار دارد که با مرکز کالیفرنیا، شهر ساکرمنتو، حدود 70 مایل فاصله دارد.در اثر این زلزله و بنا بر نظر

مسئولان سازمان زمین شناسی آمریکا، زمین‌لرزه در ساعت ۳ و ۳۰ دقیقه بامداد یکشنبه در حدود ۱۶ کیلومتری شمال غربی آمریکن کانیون، در جنوب غربی شهر ناپا در ایالت کالیفرنا رخ داد، و از سال ۱۹۸۹ میلادی (۱۳۶۸ خورشیدی)، که زلزله‌ای به قدرت ۶ و ۹ دهم ریشتر مناطق کوهستانی لوما پریه‌تا را لرزاند، بزرگترین زلزله‌ای است Untitled-1که در مناطق اطراف خلیج سانفرانسیسکو به وقوع پیوسته است.

این زمین‌لرزه در عمق ۷ مایلی (حدود ۱۱ کیلومتری) زمین به وقوع پیوست و پس‌لرزه‌های فراوانی، اما با شدت کمتر، به دنبال داشته است.

آسوشیتدپرس،  نیز در گزارشی از این زلزله نوشته است:شدت زلزله به حدی بود که لوازم و وسایل موجود در کابینت‌های آشپزخانه منازل و فروشگاه‌ها را به زمین ریخت، آژیر خودروها را به صدا در آورد و مردم وحشت‌زده را وادار به فرار از خانه‌های خود کرد.

نیروهای امدادی به سرعت به منطقه اعزام شده‌اند و در حال بررسی اوضاع و کمک‌رسانی به ساکنان و آسیب‌دیدگان هستند.

یک شبکه محلی نیز در گزارشی که ترکیبی از عکس و فیلم‌های به جای مانده از برخی آسیب‌دیدگی های ناشی از این زلزله است اطلاعات خوبی دسته‌بندی و ارائه کرده است که در لینک زیر می‌توانید ببینید.

https://www.youtube.com/watch?v=zVhUcTa4sG4

تاريخ: ۱۳۹۳/۰۶/۰۲
كليد‌واژه‌ها: آمریکا،کالیفرنیا،محیط زیست،زلزله
Facebooktwitterredditpinterestlinkedinmail


نظر شما:
نام و نام‌خانوادگی:* رايانامه:* تارنما: