تازه‌های احساسات فرهنگی






آخرين اخبار و رويداد‌ها




انتشار کتابی تازه با اطلاعاتی جدید درباره همسراوباما

در کتاب جنجالی “جزییات خانواده اول” که پنجم آگوست در امریکا منتشر شد آمده است همسر اوباما در کارهای ریاست جمهوری دخالت می‌کند.

به گزارش سایت احساسات فرهنگی به نقل از ایبنا به نقل از دیلی میل، «رونالد کسلر» نویسنده و خبرنگار بخش «اخبار کاخ سفید» روزنامه نیویورک‌تایمز در کتابی با عنوان «جزئیات خانواده اول»/The First Family Detail مطالبی درباره زندگی شخصی روسای جمهور کاخ سفید و خانواده‌های آن‌ها منتشر کرده است که مواد خام آن از مصاحبه با کارمندان کاخ سفید به‌دست‌آمده است.

بر اساس مطالب منتشرشده در این کتاب که پنجم آگوست وارد بازار کتاب شده است، مأموران مخفی کاخ سفید اعتراف می‌کنند که بیشتر کارهای اوباما از سوی میشل همسرش کنترل راهبری می‌شود و در بسیاری از مواقع همسر اوباما روی رئیس جمهور نفوذ خاصی دارد.

«میشل اوباما» در حمله همسرش به جمهوری‌خواهان و حمایت از سیاه‌پوستان نقش اصلی را داشته و به عبارتی هر کاری که میشل می‌گوید باراک اوباما عیناً انجام می‌دهد.

کسلر در کتابش نوشته میشل در گفتگویی با باراک که توسط یکی از محافظان در ماشین شخصی آن‌ها شنیده‌شده به‌صراحت به اوباما درباره امور مملکتی دستور داده است.

در این کتاب آمده در موضوعاتی مانند ترای وون مارتین نوجوان سیاه‌پوستی که توسط زیمرمن در سنفورد کشته شد، و بازداشت سیاه پوستی توسط پلیس در کمبریج ماساچوست و موارد مشابه، همسر اوباما مستقیم وارد ماجرا شده و دستوراتی را با اوباما برای پیگیری ماجرا داده است.

میشل اوباما با 20 محافظ شخصی رفتار مهربانانه‌ای داشته و از آن‌ها خواسته تا وی را به اسم کوچک صدا بزنند.

وی می‌نویسد میشل نگهداری فرزندان خود را به مادرش ماریان رابینسون سپرده و وقت خود را با مأموران می‌گذراند. او حتی در روز پدر به مأموران کاخ سفید که بدلیل ماموریت نتوانسته بمدند پیش فرزندان شان بروند کارت تبریک داد.

حتی شنیده‌شده که میشل چند بار به باراک گفته است که به مأموران توجه بیشتری نشان دهد. اوباما دوبار ماموران را به «هاید پارک» خانه آنها در شیکاگو به شام دعوت کرده است و هر چند کلینتون اغلب تاخیر داشت اما اوباما همیشه سر وقت حاضر شده و اگر قصد تنبلی داسته، این میشل بوده که با تذکر به رئیس جمهور، وی را از تاخیر منع می‌کرده است.

کسلر در این کتاب علاوه بر مطالبی درباره زندگی شخصی روسای جمهور اسبق آمریکا، مطالبی نیز در مورد کار حفاظتی مأموران مخفی نوشته است.

یکی از نمونه‌های جالب در مورد مسائل حفاظتی ذکرشده در این کتاب نوع شخصیت‌های دعوت‌شده به مهمانی‌های اوباما است که بعضی از آن‌ها بدون حفاظت به مهمانی راه داده می‌شدند.

مثلاً در یکی از مهمانی‌های رسمی اوباما در سال 2003 در هتل هیلتون واشنگتن،خودروی متعلق به ب«رادلی کوپر» ستاره سینمای آمریکا بدون حفاظت وارد محوطه هتل شد.

آن‌ها هیچ بازرسی از این خودرو به عمل نیاوردند. حتی به سگ‌ها نیز اجازه داده نشد خودروی برادلی را بازرسی کنند. به مأموران گفته‌شده بود که از ماشین این ستاره سینما فاصله بگیرند و برای او مشکلی ایجاد نکنند.

این کتاب در 272 صفحه توسط انتشارات کراون فوروم به قیمت 15 دلار راهی بازار شد.

تاريخ: ۱۳۹۳/۰۵/۱۴
Facebooktwitterredditpinterestlinkedinmail

نظر شما:
نام و نام‌خانوادگی:* رايانامه:* تارنما: