تازه‌های احساسات فرهنگی






آخرين اخبار و رويداد‌ها




پروژه بورسیه احساسات فرهنگی برای حمایت از بهداشت و سلامت خانواده‌های دارای کودکان اختلال ذهنی

armبنیاد احساسات فرهنگی، در تداوم هدف و فعالیت‌های کاری‌اش و طراحی پروژه‌های انسان‌دوستانه فرهنگی و اجتماعی با نگرش و تمرکز به زنان ایران و  خاورمیانه، قصد دارد پروژه بهداشت و سلامت خانواده‌های دارای کودکان اختلال ذهنی را در چند مرحله اجرا کند که در نهایت به ایجاد یک آکادمی بهداشت و سلامت برای خانوده‌‌های به خصوص ایران و خاورمیانه منجر شود.

در گام نخست احساسات فرهنگی بورسیه‌ای را برای حمایت از بهداشت و سلامت خانواده‌های دارای کودکان اختلال ذهنی در نظر گرفته است.
این کمک هزینه تحصیلی یا بورسیه، برای کسانی در نظر گرفته شده است که بتوانند به بنیاد احساسات فرهنگی در جهت مطالعه و تحقیقات مرتبط با نوروساینس و اختلالات ذهنی کودکان و خانواده‌های آنها کمک کند.

بورسیه بنیاد احساسات فرهنگی تحقیقات نوروساینس به منظور حمایت از تلاش متخصصان پزشکی، دانشجویان و همچنین توسعه مهارت‌های مداخلات نورو ساینس، و سایر هزینه‌های مرتبط با آموزش از جمله سفر و هزینه‌های مربوط را در بر می‌گیرد.

این بورسیه همچنین برگزاری کنفرانس و کارگاه‌های اموزشی، برای خانواده‌ها و متخصصین را نیز زیر چتر حمایتی خود قرار خواهد داد.
بنیاد احساسات فرهنگی در حمایت از این پروژه، در درجه نخست تمرکز خود را بر حمایت از افراد و علاقه‌مندان کشورهایی در خاورمیانه قرار داده است که تمایل به تحصیل در موسسه مایند یو سی دیویس یا دانشگاه‌های دیگر در زمینه اختلالات عصبی را دارند.
اختلال اوتیسم، بیش فعالی،‌سندرم ایکس شکننده، سندرم داون و سایر اختلالات ذهنی و رشدی روانی که منجر به عقب‌ماندگی‌های ذهنی در کودکان می‌شوند، در یکی،‌دو دهه گذشته در کشورهای خاورمیانه شیوع بسیاری بافته که پژوهش‌ها نشان داده است بخشی بزرگ از این اختلالات مرتبط با جنگ و بازمانده‌های شیمیایی مواد جنگی در این کشورهاست که روز به روز بر تعداد افراد مبتلا به این اختلالات اضافه می‌شود.
مشکل آنجا رخ می‌نماید که نبود آگاهی، فقدان تشخیص و درمان و کمبود متخصص در کشورهای خاورمیانه و استفاده از مداخلات مبتنی بر شواهد، مشکلات بسیاری را برای خانواده‌ها سبب شده است. مشکلاتی که بخش اعظم آنها به کمبود و نبود امکانات حمایتی و فنی باز می‌گردد.

بر چنین بنیادی است که بنیاد احساسات فرهنگی قصد دارد با به کارگیری گروهی زبده و متخصص از مجرب‌ترین روانپزشکان و روانشناسان دانشگاه‌های کالیفرنیا، خدمات فنی و حمایتی ویژه‌ای را به کودکان و خانواده‌های دارای این گروه از فرزندان اختصاص دهد.

بنیاد احساسات فرهنگی ضمن اختصاص بخشی از امکانات مالی و پشتیانی خود برای این پروژه، دست تمامی کسانی را که می‌خواهند در این کار خیر و نوعدوستانه مشارکت کنند، می‌فشارد و از آنها دعوت می‌کند با حمایت‌های مادی و معنوی خود ما را در راه دشواری که در پیش گرفته‌ایم مددکار باشند.
علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر و یا تقاضا برای بورس می‌توانند با ایمیل tata@sensescultural.org تماس بگیرند.
خوشحال خواهیم شد با ما در تماس باشید.

ارادتمند
طاهره شفیعی منفرد
رئیس بنیاد احساسات فرهنگی

تاريخ: ۱۳۹۴/۰۱/۱۷
كليد‌واژه‌ها: پروژه حمایت از مادران و کودکان دارای اختلال ذهنی دارای اختلال ذهنی ایران و خاورمیانه | پروژه‌های احساسات فرهنگی | طاهره شفیعی منفرد
Facebooktwitterredditpinterestlinkedinmail


نظر شما:
نام و نام‌خانوادگی:* رايانامه:* تارنما: