تازه‌های احساسات فرهنگی






آخرين اخبار و رويداد‌ها




حضور Senses Cultural در برنامه آموزشی اسب و کودکان اوتیستیک


Senses Cultural: نخستین همکاری بنیاد Senses Cultural و موسسه شکرانه مودت جهانی در برنامه اسب و اوتیسم، روز جمعه ۱۶ تیرماه با حضور در یکی از باشگاه‌های سوارکاری اسب در کرج انجام شد.

Horse and autism

بر اساس این گزارش مشارکت و همراهی در برنامه تربیتی آموزشی رابطه اسب با کودکان اوتیستیک از جمله برنامه‌هایی است که بنیاد Senses Cultural در تداوم برنامه‌های بشردوستانه خود انجام داده است. در این برنامه  موسسه «شکرانه مودت جهانی» به عنوان نماینده و موسسه همکار و همراه Senses Cultural  در ایران حضور داشت  که با همکاری و همراهی چند نهاد خیریه و مردم‌نهاد دیگر  موفق به ارائه خدماتی به  کودکان اوتیستیک و خانواده‌های آنها شدند.

آموزش سوارکاری و چگونگی برقراری رابطه بین اسب و کودک اوتیستیک از جمله نکاتی بود که در این اردوی ورزشی‌- آموزشی انجام شد.

در پژوهش‌هایی که اخیرا انجام شده است، تمرکز بر رابطه حیوانات اهلی با کودکان اوتیستیک به آرامش آنها و کم کردن هیجانات و فشارها بر کودکان اوتیستیک ، توصیه شده است. در این میانه اسب و سگ دو حیوانی هستند که کودکان اوتیستیک با آنها رابطه‌‌های بسیار خوبی می‌گیرند و می‌توانند از این طریق به ارتقا و  بهبود رابطه خود با دیگران بیفزایند.

ارتباط مهمترین رکن در زندگی یک کودک اوتیسمی است و یکی از مشکلات اصلی اوتیسمی‌ها نداشتن رابطه با سایر افراد و حتی موجودات در زندگی روزمره آنهاست. به همین دلیل است که مادران کودکان اوتیسمی در حسرت کورسویی از رابطه مناسب فرزندانشان با دیگر افرادند و متاسفانه در اکثر مواقع این ارتباط شکل نمی‌گیرد و کودک اوتیسمی در خود فرو می‌رود و مادرش نیز داغدار چنین وضعیتی می‌شود. از این منظر بنیاد  Senses Cultural  در صدد است تا با انتقال برخی داده‌ها و پژوهش‌های تازه و نیز اطلاعات مرتبط با رابطه حیوانات با کودک اوتیستیک در آمریکا و اروپا، بتواند به دانش موجود در این زمینه در ایران و به خصوص در نهادهای مرتبط با کودکان اوتیستیک بیفزاید.

سایت  Senses Cultural پیش از این خبری کوتاه از رابطه یک سگ با کودک اوتیسمی را منتشر کرده بود.

Hourse and Autisem 2این برنامه روز جمعه با حضور مربیان مجرب و جمعی از خیرین در یکی از باشگاه‌های سوارکاری در نزدیکی کرج برگزار گردید که گزارش کامل این برنامه بزودی منتشر می‌شود.

تاريخ: ۱۳۹۶/۰۴/۱۸
كليد‌واژه‌ها: کودک اوتیسمی و حیوانات
Facebooktwitterredditpinterestlinkedinmail


نظر شما:
نام و نام‌خانوادگی:* رايانامه:* تارنما: