تازه‌های احساسات فرهنگی






آخرين اخبار و رويداد‌ها




ابلاغ لايحه واكسیناسيون توسط فرماندار كاليفرنيا

safe_imageبر اساس گزارش روزنامه (Sacramento Bee) جري براون، فرماندار کالیفرنیا لايحه ٢٧٧ واكسيناسيون كاليفرنيا را روز سه‌شنبه ٣٠ ماه ژوئن  تاييد و امضاء و برای اجرا ابلاغ كرد. بر اساس اين لايحه جري براون انجام واكسيناسيون دقيق و كامل را بدون توجه به باور‌ها و اعتقادات شخصي اجباري دانست و اشاره كرد كه واكسيناسيون به طور چشمگيري كودكان را در برابر بسیاري از بيماري‌هاي عفوني وخطرناك مصون و محافظت مي‌كند. ابلاغ و اجرای لايحه ٢٧٧ سبب می‌شود تا كاليفرنيا سومين ايالت كشور امريكا باشد که  واكسيناسيون را به شکل کامل انجام می‌دهد.

بر اساس اين قانون بسياري از خانواده‌ها (والدين) كه به دليل افكار و باورهاي شخصي و حتي مذهبي‌شان از انجام واكسيناسيون فرزندانشان خودداري مي‌كردند ملزم به اجراي قانون و انجام و تكميل واكسيناسيون فرزندانشان خواهند شد. پيش از اين لايحه یادشده مخالفان خود را داشت و آنها معتقد به عدم اجراي اين لايحه بودند زيرا برای والدین محدودیت‌هایی ایجاد می‌کرد.

به دنبال اين لايحه جزييات انجام قوانين و يا موارد معافيت از انجام واكسيناسيون نيز اعلام شد.
(California Coalition for vaccine chiose) نيز در اين زمينه گفته است از انجايي كه لايحه ٢٧٧ انجام واكسناسيون را شرط ورود كودكان و دانش آموزان به مراكز آموزشي مي‌داند و در صورت عدم اجراي قانون مانع از ثبت نام كودكان خواهند شد، تنها در مواردي هم كودكان مي‌توانند از انجام واكسيناسيون معاف شوند به شرط این كه نامه معافيت با تاييد و تشخيص پزشكان فدرال باشد و انجام واكسيناسيون را ٩٩/٩٩ درصد براي كودك مضر بدانند. بنابر اين نامه معافيت از انجام واكسيناسيون بايد تا قبل از ژانويه ٢٠١٦ با مهر و تاييد پزشك فدرال و دلايل معافيت به مراكز اموزشي(خصوصي و عمومي، دوره متوسطه، مركز مراقبت‌هاي روزانه كودكان، مهد كودك و ساير مقاطع تحصيلي) تحويل داده شود.

قوانين معافيت شامل موارد زير است:

– سابقه تشنج،

– سابقه خانوادگي بيماري‌هاي سيستم ايمني.

– كودك مبتلا به مشكلات ناشي از سيستم ايمني.

– نتايج آزمايش ژنتيك نشان دهد كه واكنش‌هاي ناشي از تجويز واكسن منجر به ناراحتي‌هايي براي فرد شود.

– آلرژي به تركيبات و اجزاي واكسن.

– معافيت موقت براي انجام واكسن و انجام ديرتر آن بنابر دلايل پزشكي.

همچنين مركز National Vaccine Information اجراي لايحه ٢٧٧ را شامل والديني دانسته كه بنا بر اعتقادات و باور‌هاي شخصي‌شان واكسن را غير مفيد و تا حدودي خطرناك دانسته و مانع از انجام واكسيناسيون براي فرزندانشان مي‌شوند.

اين مركز تصويب لايحه ٢٧٧ توسط جري بروان را در پيشگيري از ابتلا كودكان به بيماري‌هاي عفوني ضروري دانسته و در توضیح دلایل آن آورده است:متاسفانه سال گذشته شاهد شيوع بيماري سياه سرفه در مدرسه پارك در شهر ساليناس وافع در كاليفرنيا بوديم كه ٤ مورد سياه سرفه در مدرسه گزارش شد در همين مدرسه نيز مجددا بروز اين بيماري گزارش شد،بررسي‌ها نشان داد كه ٩ درصد دانش آموزان مبتلا به این بیماری واكسيناسيون نشده بودند.

واكسيناسيون يا تزريق واكسن براي تحريك سيستم ايمني بدن به منظور افزايش سيستم ايمني بدن و جلوگيري از ايجاد بيماري‌هاي عفوني از طريق تجويز آنتي‌بادي صورت مي‌گيرد. واكسن‌ها حاوي ويروس يا تك‌ياخته زنده و يا باكتري زنده خفيف‌شده هستند مطالعات بسياري زيادي موثر بودن واكسيناسيون را تاييد مي كنند. براي مثال واكسن آنفولانزا، واكسن HPV، واكنسن آبله مرغان جزو موثرترين واكسن‌ها براي جلوگيري از بيماري‌هاي عفوني است. گزارش سازمان جهاني(WHO) نيز تاثير واكسن‌ها را براي جلوگيري از بيماري‌هاي عفوني تاييد و تاكيد مي‌كند و همچنين معتقد است كه واكسن‌هاي در دسترس مانع از بروز ٢٥ بيماري عفوني مي‌شوند. بنابر اين واكسيناسيون ساده‌ترين و كم‌هزينه‌ترين راه براي جلوگيري از ابتلا به بيماري‌هاي عفوني مي‌باشند.
بنابر اين با اجراي لايحه ٢٧٧ در كاليفرنيا از طريق واكسيناسيون محيطي امن براي كودكان و دانش آموزان مهيا خواهد شد محیطی که البته پیش از این با اعتراضات جسته و گریخته‌ برخی از شهروندان روبرو شده بود.

Maryam Jabbari
Doctoral student of Clinical Psychology (San Francisco/CSPP)
Director of Psychology at Senses Academy of Health
maryampsyd@sensescultural.org

تاريخ: ۱۳۹۴/۰۴/۱۴
كليد‌واژه‌ها: مریم جباری | واکسیناسیون کودکان
Facebooktwitterredditpinterestlinkedinmail


نظر شما:
نام و نام‌خانوادگی:* رايانامه:* تارنما: