تازه‌های احساسات فرهنگی






آخرين اخبار و رويداد‌ها




آشنایی با انجمن مهر ساکرامنتو

Screen Shot 2016-05-10 at 7.18.07 PMSensesCultural:انجمن مهر ساکرامنتو بنیادی است که هدفش را فراهم کردن بستری برای دیدار خردمندان و بازنشستگان ایرانی و کمک به ایجاد ارتباط بیشتر بازنشستگان در شهر ساکرامنتوی کالیفرنیا قرار داده است.
این سازمان سال ۲۰۰۵ حرکت اولیه خود را آغاز کرد. در آن زمان اگر چه فعالیت‌هایی برای ایرانیان مقیم ساکرامنتو در قالب شورای فرهنگی ایرانیان انجام می‌شد، اما کمتر کسی به فکر افرادی بود که اندک اندک به مرز بازنشستگی می‌رسیدند و برخی از آنها علاقه‌مند بودند که در محافل حضور و حتی محفل و مجلسی خاص خود داشته باشند.
یک سال بعد و در سال ۲۰۰۶ همین ضرورت جمعی را به این نتیجه رساند که برای بازنشستگان کاری انجام دهند. جمع اولیه عبارت بودند از خانم منیژه بهزیز و آقای کیخسرو بهزیز – خانم کیواندخت ثابت – خانم ایمی صنعتکار و آقای احمد صنعتکار- خانم یاسمین عطایی، ومشاور سازمان آقای دکتر سیروس معظم.
بعد از نوشتن اساسنامه و ثبت آن به عنوان انجمن غیرانتفاعی، نخستین جلسه در آوریل ۲۰۰۶( ده سال قبل) در کتابخانه Fair Oak تشکیل شد. در آغاز گردهمآیی‌ها، با همیاری عده‌ای از نیکوکاران شهر ساکرامنتو، هزینۀ غذا به مدت چندین ماه پرداخت شد و بعد از آن به درخواست شهروندان ارشد و بازنشستگان، خودشان با پرداخت 10$ ورودیه تقبل مقداری از هزینه را به عهده گرفتند. امکانات اولیه کم بود اما هیات مدیره با همان اندک بودجه‌ای که خودشان اختصاص می‌دادند این جلسات را برگزار و مدیریت می‌کردند.
از سال ۲۰۰۷ به مدیریت پیتزا گای پیشنهاد شد که این جمع بتوانند هر دو هفته یکبار از فضا و سالن آنها استفاده کنند. با موافقت مدیریت این مجموعه، سالن به صورت رایگان در اختیار انجمن مهر قرار گرفت. در کنار آن با هماهنگی با مدیریت فیمس کباب شام  نیز در برنامه‌های این مجموعه به همراه میوه و چای قرار گرفت که تا به امروز نیز این پذیرایی بی‌وقفه ادامه داشته است.
هیات مدیره این مجموعه به شکل مرتب و هفتگی جلسه دارند و درباره برنامه‌های مختلف فرهنگی و هنری که باید برگزار کنند، رایزنی و کوشش می‌کنند.

Screen Shot 2016-05-10 at 7.24.11 PM

برگزاری برخی برنامه‌های خاص در مراسم و جشن‌ها و روزهای خاص، از جمله روز مهرگان،‌از دیگر برنامه‌های این انجمن به شمار می‌رود.
افراد بالای ۵۵ سال می‌توانند به عضویت در این انجمن درآیند و از برخی امکانات آن بهره‌مند شوند. در هر برنامه فرزندان یا همراهان بالای ۱۲ سال افراد عضو یا بازنشسته  نیز می‌توانند در برنامه‌ها حضور به هم رسانند.
سازمان یا انجمن غیرانتفاعی مهر هر سالی یک جلسه حمایت مالی نیز برگزار می‌کند تا بتواند از حامیان این حرکت خیر و اجتماعی برای استمرار کارهایشان کمک بگیرند.

تاريخ: ۱۳۹۵/۰۲/۲۲
كليد‌واژه‌ها: انجمن مهر ساکرامنتو | پروژه آشنایی با بنیادهای خیریه
Facebooktwitterredditpinterestlinkedinmail


نظر شما:
نام و نام‌خانوادگی:* رايانامه:* تارنما:

اكرم خداكرمي
تازه به ساكرومنتو امديم و با كار بسيار خوب شما اشنا شديم اميدواريم بتوانيم از نزديك در كنار شما باشيم