تازه‌های احساسات فرهنگی






آخرين اخبار و رويداد‌ها




مردم سانتامونیکای آمریکا به شجریان روحیه می‌دهند

Sensescultural: پانزده سالی است که استاد محمدرضا شجریان به بیماری سرطان مبتلا شده است. او اما ۱۴ سال از این ۱۵ سال را خود و با شکیبایی به پیش برد تا تنها گروهی اندک از دوستان و آشنایانش بدانند که او با این مهمان ناخوانده‌ چه چالش و کارزاری دارد.

سال گذشته اما وقتی ابتدا کنسرت ترکیه و سپس کنسرت ارمنستان به تعویق افتاد، گمانه‌ها بیشتر شد تا این که خود استاد به میدان آمد و در نوروز سال ۱۳۹۴ از مهمان ناخوانده پانزده ساله گفت.

در سه ماه اول امسال اطلاع رسانی درباره وضعیت بیماری استاد مطلوب بود و به تفاریق از سوی خانواده یا دوستان با عکسی و خبری از وضعیت مزاجی استاد کسب اطلاع می‌کردیم. در این میان همه عاشقان صدای استاد علاقه‌مند بودند که برای روحیه دادن به ایشان کاری بکنند، چرا که یکی از مهمترین عوامل برای پیروزی بر چنین بیماری بدخیمی همانا داشتن روحیه و توان روحی مناسب است که نمونه آن را در گزارشی که چند ماه قبل درباره پایان دوره‌ای از شیمی‌درمانی استاد شجریان و نوشتن درباره آقای حسین محب اهری در همین سایت آوردیم. آقای حسین محب اهری هنرپیشه دوست داشتنی سینما و تلویزیون نیز به مانند استاد شجریان به بیماری سرطان مبتلاست اما با روحیه‌ای مثالزدنی این غول را تا کنون در شیشه کرده است.

استاد شجریان و آغاز دوره‌ای دیگر برای درمان

استاد البته دیگر در آمریکا نیست و چند هفته قبل به ایران رفت و‌آنگونه که خبرهای جسته و گریخته حکایت دارند، سخت سرگرم فیزیوتراپی‌اند تا بتوانند دوره دیگر درمان خود را آغاز کنند.

اکنون اما مردم و شهروندان منطقه سانتا مونیکا در لس‌آنجلس کاری متفاوت انجام دادند، کاری که حتی به فکر ایرانیان هم نرسید و آن این که با برخی از شهروندان آمریکایی گفت وگویی انجام دادند درباره حمایتشان از استاد شجریان و تشویقشان به تحمل این بیماری و پیروزی بر آن.

این گزارش در شهر لس‌آنجلس و تالار بسیار بزرگ و معروف مایکروسافت تیاتر از سوی شبکه آپارات گرفته شده است در حالی که تصنیف معروف استاد پرویز مشکاتیان با صدای استاد شجریان از بلندگوی این سالن در  حال پخش است. تصنیف همراه شو عزیز که دعوتی است از مردم منطقه تا با یکدیگر همراه شوند این بار برای تشویق و روحیه دادن به استاد بی‌بدیل آواز ایران تا بتواند مبارزه سنگین خود با بیماری سرطان را به سرانجامی خوش برساند. این فیلم خود پیامی مهم برای همه ما دارد که باید در درد‌های مشترک به یاد هم باشیم و به فریاد هم برسیم. هدفی که انسانی و مقدس است و باید به پای آن آب افشاند و آبیاری‌اش کرد تا در هر جا و مکانی به درخی بارآور و برومند بدل شود.

دوربین فیلمبرداری به میان مردم رفته است و هر کدام از آنها بنا بر ذوق و سلیقه‌ای که دارند جمله‌ای گفته‌اند که در تمامی آنها نام استاد شجریان هم بر زبان آمده است.

یکی می‌گوید: آقای شجریان ادامه بده و امیدوار باش. دیگری می‌گوید: آقای شجریان قوی باش و دست از تلاش برمدار. خانم میانسالی می‌گوید: آقای شجریان من فقط می‌خواهم بگویم که هیچ گاه ناامید مشو و می خواهم بدانی که همیشه مثبت فکر کن به درمانت ادامه بده و قطع بدان که زندگی‌ای طولانی خواهی داشت.

خانمی دیگر می‌گوید: آقای شجریان شما اسطوره‌ای و ادامه بده. بانوی سیاهپوست نیز می‌گوید: آقای شجریان دست از تلاش و مبارزه برندار که همه چیز درست خواهد شد.

آقای میانسالی نیز می‌گوید: شجریان ما همه برای تو دعا خواهیم کرد و تو برخواهی گشت.

 

در پایان این فیلم گزارش کوتاه نیز گروهی از جوانان دختر و پسر با لباس یک دست آبی و در حالی که پلاکارد نام شجریان در جلوی آنهاست یکصدا و یکپارچه فریاد زدند:«شجریان برگرد». این فیلم را در لینک زیر ببینید.

تاريخ: ۱۳۹۵/۰۷/۱۸
كليد‌واژه‌ها: شجریان | مردم آمریکا و ایران
Facebooktwitterredditpinterestlinkedinmail


نظر شما:
نام و نام‌خانوادگی:* رايانامه:* تارنما:

رئوف
درود بر همه مردم هنر دوست در هر نقطه از کره زیبای زمین،بیهوده نیست که گفته اند هنرمند هرجا رود بر صدر نشیند و جز قدر نبیند آن هم استاد شجریان که عمری برای مردم خواند و برای مردم گفت.ما مردم ایران نیز از صمیم قلب آرزو داریم استاد هرچه سریعتر بهبودی حاصل کنند.استاد به راستی پشتوانه و دلگرمی ملت ایران د این وزگار سرد و بی وفا هستند.