تازه‌های احساسات فرهنگی






آخرين اخبار و رويداد‌ها




برگزاری نمایشگاه عکس زنان خاورمیانه قدرت پایدار در مرکز زنان دانشگاه سانتا کروز

Screen Shot 2016-02-18 at 9.43.20 AMSensesCultural: چهارمین تور نمایشگاهی زنان عکاس با عنوان«زنان عکاس خاورمیانه؛قدرت پایدار» در مرکز زنان دانشگاه یو سی سانتاکروز برگزار خواهد شد. این نمایشگاه از ۱۸ فوریه کار خود را آغاز خواهد کرد و تا ۱۱ مارچ ۲۰۱۶ آماده دیدار علاقه‌مندان به عکاسی خواهد بود.

به گزارش Senses Cultural در این نمایشگاه ۴۴ تابلو از‌ آثار ۸ هنرمند و عکاس زن از کشورهای خاورمیانه سینه‌آویز دیوار شده است.

از جمله عکاسانی که عکس‌های او در این نمایشگاه در معرض تماشای علاقه‌مندان قرار می‌گیرد، خانم حمیده ذوالفقاری، عکاس شناخته شده ایرانی است که تا کنون جایزه‌های معتددی را از جشنواره‌های جهانی و بین‌المللی عکاسی دریافت کرده است. خانم ذوالفقاری اخیرا جایزه جشنواره‌ای در مسکو و نیز جشنواره‌ای دیگر در لس‌آنجلس را  به دست آورده است.

حمیده ذوالفقاری که سال گذشته برنده جایزه ورد پرس در عکاسی در کشور فرانسه شد پیش از این در گفت وگویی با سایت احساسات فرهنگی  با اشاره به همکاری دو ساله اخیر با بنیاد Senses Cultural گفت:از زمانی که با خانم منفرد به عنوان بنیانگزار و حامی این نهاد فرهنگی علمی آشنا شدم و هدف‌های ایشان در حوزه فرهنگ و هنر و نیز سلامتی را بررسی کردم به این جمع‌بندی رسیدم که می‌توانیم در ایران و نیز منطقه کالیفرنیا برخی هدف‌های مشترکی را که در ذهن داریم تعقیب کنیم.

نگاهی به کتاب مجموعه عکس‌های حمیده ذوالفقاری؛ زن زندگی اقوام ایرانی
او با اشاره به برگزاری نخستین نمایشگاه زنان عکاس در دانشگاه دیویس و با تاکید بر تداوم این نمایشگاه در ادامه افزود:تور نمایشگاهی که خانم منفرد در زمینه عکاسان زن ایران و خاورمیانه برگزاری می‌کند، می‌تواند در درازمدت به جریانی موثر و مثبت در پوشش هنری و تصویری برخی رخدادهای مرتبط با زنان عکاس و حتی مسايل زنان خاورمیانه و به خصوص ایران بینجامد.
از سوی دیگر خانم ذوالفقاری با فروش و اختصاص ۵۰ درصد از درآمدهای حاصل از فروش اثارش به بنیاد احساسات فرهنگی نیز موافقت کرده است.
5 تابلویی که از حمیده ذوالفقاری عکاس شهیر ایرانی در نمایشگاه عکس زنان خاورمیانه؛ قدرت پایدار به تماشا نهاده شده است، با قیمت‌های متفاوت برای فروش گذاشته شده و ۵۰ درصد از درآمدهای حاصل از فروش نیز به بنیاد احساسات فرهنگی برای گسترش هدف‌های انساندوستانه این نهاد اهداء‌ خواهد شد.
لینک مطلب در بخش انگلیسی سایت
پیش از این نمایشگاه عکس زنان خاورمیانه در دانشگاه‌های یو سی دیویس و  یو سی سانفرانسیسکو  و مرکز مقابله با خشونت سانتا کروز به تماشا گذاشته شده بود.
گزارش تصویری از نمایشگاه عکس زنان پایدار در دانشگاه سانفرانسیسکو
علاوه بر خانم ذوالفقاری رازان الزیانی،لارا بوشناک، بوشرا المتوکل،هاجر سوبیا،سارا ساسانی، مریم سعیدپور و مژگان پارسامقام  نیز عکس‌هایی را در این نمایشگاه عرضه کرده‌اند.

بنیادSenses Cultural نهادی است غیرانتفاعی با هدف ایجاد محیطی صلح‌آمیز، سالم و طراوت‌بخش از طریق به اشتراک گذاشتن ایده‌ها  و هنرها در جهان. هدف این بنیاد ایجاد شبکه‌ای  ملی و بین‌المللی از هنرمندان، اهل قلم و علم، دانشمندان و فعالان فرهنگی است. در کنار آن با ایجاد بخش فارسی سایت و انعکاس مهمترین رخدادهای فرهنگی وهنری کشورهای فارسی‌زبان و خاورمیانه، پلی ایجاد خواهیم کرد به منظور فراهم‌ساختن فرصت‌های فرهنگی وهنری برای هنرمندان سراسر جهان که بتوانند طرح‌ها و پروژه‌های فرهنگی و هنری بین خود را سامان دهند و یا با ارتباط با یکدیگر به طرح پروژه‌های تازه بپردازند. این گونه هدف اصلی ما که انس و الفت بین فرهنگ‌های مختلف است دست یافتنی‌تر خواهد شد.

Screen Shot 2016-02-17 at 8.40.48 AM

 برگزاری مبادلات فرهنگی در قالب همایش‌ها، سخنرانی‌ها، برگزاری کنسرت و برپایی نمایشگاه‌های مختلف در موضوعات متفاوت فرهنگی وهنری و موضوعات مرتبط با سلامتی و تندرستی زنان و کودکان برای هنرمندان ایرانی و اهل هنر و فرهنگ کشورهای خاورمیانه، از دیگر اهداف این بنیاد است.
دستیابی به صلح و آشتی نیز ازدیگر هدف‌های این بنیاد است که در قالب طرح ها  و  پروژه های متفاوت تدوین خواهد شد.

این بنیاد برای پیشبرد هدف‌های خود به کمک‌های تمامی علاقه‌مندان به این گونه فعالیت‌ها امیدوار است. برای کمک به این طرح‌ها می‌توانید با بازگشت به صفحه نخست سایت و مراجعه به پایین سمت چپ سایت کمک‌های خود را به حساب بنیاد احساسات فرهنگی واریز کنید.

تاريخ: ۱۳۹۴/۱۲/۰۶
كليد‌واژه‌ها: حمیده ذوالفقاری | نمایشگاه عکس اکتبر 2014 | نمایشگاه عکس زنان خاورمیانه ۲۰۱۵ | نمایشگاه عکس زنان خاورمیانه سانتا کروز
Facebooktwitterredditpinterestlinkedinmail


نظر شما:
نام و نام‌خانوادگی:* رايانامه:* تارنما: