تازه‌های احساسات فرهنگی






آخرين اخبار و رويداد‌ها




برپایی نمایشگاه عکس زنان خاورمیانه در سانفرانسیسکو

photo-2014-exabition1نمایشگاهی از آثار عکاسان زن ایران و خاورمیانه از دهه دوم ماه سپتامبر در دانشگاه سانفرانسیسکو سینه‌آویز دیوار خواهد شد.

به گزارش سایت احساسات فرهنگی در این نمایشگاه که از روز ۲۱ سپتامبر آغاز به کار خواهد کرد نزدیک به ۵۰ تابلوی عکس از بیش از ۸ عکاس زن ایرانی و چند کشور عربی به نمایش در خواهد آمد.

نکته جالب توجه این نمایشگاه حضور فقط عکاسان زن خاورمیانه‌ای است. پیش از این سینا عراقی مدیر هنری نمایشگاه عکس زنان خاورمیانه در دیویس درباره این پروژه گفته بود:

چون هدف ما عکاسی درباره زنان خاورمیانه بود و همچنانکه شما هم اطلاع دارید، عرف و اخلاقیاتی که در کشورهای خاورمیانه وجود دارد و اعتقادات مذهبی و دینی سبب می‌شود که زنان خاورمیانه و زندگی‌شان را تنها بتوان از قاب دوربین یک عکاس زن دید. چرا که بسیاری از این زنان عملا به عکاسان مرد راهی نمی‌دهند و به همین دلیل مردها از چنین ظرفیت‌هایی برخوردار نیستند و زنان خاورمیانه‌ای هیچ گونه همکاری با آنها نمی‌کنند. اما یک زن عکاس به راحتی می‌تواند در ریزترین جزییات زندگی زنان خاورمیانه ورود کند و به عکاسی بپردازد. سوژه زیاد است و حتی در رابطه با زنان خاورمیانه و به همین دلیل به دنبال عکاسانی بودیم  که  از یک طرف سوژه منحصر به فردی  داشته باشند ونیز از کشورهای مختلف باشند.

گفت وگو با مدیر هنری نمایشگاه عکس زنان خاورمیانه

بنیاد احساسات فرهنگی از 15 اکتبر تا پاپان ماه نوامبر نمایشگاهی از آثار زنان عکاس ایران و خاورمیانه را در تالار معروف الامی سنتر دانشگاه دیویس کالیفرنیا برگزار خواهد کرد.

به گزارش سایت احساسات فرهنگی در این نمایشگاه عکس‌هایی از زنان عکاس‌ آماتور ایرانی در خاورمیانه و به خصوص ایران سینه‌آویز دیوار خواهدشد.

افتتاحیه این نمایشگاه عصر روز ۲۱ سپتامبر خواهد بود و قرار است خانم کارن کانینگ ابوزید، فعال نامدار آمریکایی در زمینه حقوق زنان و کودکان درکشورهای فقیر و جنگ زده این نمایشگاه را با سخنانش افتتاح کند.

خانم ابوزید از جمله اعضای افتخاری هئیت مدیره بنیاد احساسات فرهنگی است که سال گذشته نیز در میزگرد مربوط به تاثیر جنگ بر کودکان و زنان به ایراد سخنرانی پرداخت.

NewsEvents_Impact-of-War-on-Women-and-Children_feature

برگزاری میزگرد تاثیر جنگ بر زنان و کودکان عراق 

پیش از این نمایشگاهی از زنان عکاس خاورمیانه در اکتبر سال ۲۰۱۴ در سالن الامنی سنتر دانشگاه یو سی دیویس برگزار شده بود که با اقبال خوب مخاطبان روبرو شد. به گفته مسئول برگزاری نمایشگاه‌های عکس مرکز الامنی دانشگاه دیویس ، نزدیک به ۵ هزار نفر از این نمایشگاه دیدن کردند.

پایان نمایشگاه قدرت پایدار؛ بازدید ۵ هزار تن از  نمایشگاه زنان عکاس خاورمیانه

احساسات فرهنگی پیش از این نیز نمایشگاه عکسی را در دانشگاه دیویس برگزار کرده بود و اخیرا نیز کنفرانسی را درباره تاثیرات جنگ عراق بر زنان و کودکان در دانشگاه سانفرانسیسکو برگزار کرد.

تاريخ: ۱۳۹۴/۰۶/۰۲
كليد‌واژه‌ها: بنیاد احساسات فرهنگی ۲۰۱۵ | نمایشگاه عکس زنان خاورمیانه سانفرانسیسکو
Facebooktwitterredditpinterestlinkedinmail


نظر شما:
نام و نام‌خانوادگی:* رايانامه:* تارنما: