تازه‌های احساسات فرهنگی






آخرين اخبار و رويداد‌ها




کنسرت یادواره آواز زنان ایران با حضور فرج‌پوری و رئیس سادات در ساکرامنتو

 

سعید فرج‌پوری نوازنده کمانچه و‌آهنگساز  با خوانندگی سپیده رئیس سادات در ساعت 8 عصر روز 12 چولای در دانشگاه دولتی ساکرامنتو کنسرتی برگزار خواهد کرد که عنوانش را کنسرت آواز زنان ایران گذاشته‌اند.

به گزارش سایت احساسات فرهنگی در این کنسرت علاوه بر فرج‌پوری و رئیس‌سادات، ایمان وزیری تار و بهاره مقتدایی با تمبک گروه را همراهی می‌کنند.

سعید فرج‌پوری از جمله چهره‌های موفق موسیقی سنتی ایران است که از سال‌های ابتدایی دهه هفتاد کنسرت‌های مختلفی را با هنرمندانی چون شجریان و ناظری و علیزاده با کمانچه‌اش همراهی کرده است.

او در سال‌های ابتدایی دهه هشتاد با گروه دستان همراهی کرد و از اعضای موثر این گروه شناخته شده به شمار می‌رود. فرج پوری در آهنگسازی نیز دستی چیره دارد و  دو آلبوم دریای بی‌پایان با صدای سالار عقیلی(گروه دستان) و آلبوم غوغای عشقبازان با صدای محمدرضا شجریان از جمله آثار آهنگسازی شده توسط اوست.

در کنار فرج‌پوری ، ایمان وزیری قرار دارد که از جمله موزیسین‌های نوجو و تحصیلکرده ایران به شمار می‌رود که بعد از طی دوره کارشناسی در رشته موسیقی دانشگاه تهران و آموزش‌هایی نزد علیرضا مشایخی و استاد تارش آقای حجازی برای ادامه تحصیل به آلمان آمد و دکتری آهنگسازی‌اش را در این کشور دریافت کرد.

سپیده ریس سادات دیگر هنرمند همراه این گروه است که در چند سال اخیر به عنوان یکی از خوانندگان مطرح زن در حوزه موسیقی سنتی جایگاه تثبیت‌شده‌ای برای خود تعریف کرد. او کنسرت‌هایی با رضا قاسمی و نیز گروه دستان در کشورهای خارجی برگزار کرده است و نقشی جدی درمعرفی آثار خوانندگان زن داشته است. خوانندگانی چون قمر و رو‌ح‌انگیز و ملوک ضرابی ….

تاريخ: ۱۳۹۳/۰۴/۱۲
كليد‌واژه‌ها: زنان هنرمند،موسیقی،خوانندگان زن
Facebooktwitterredditpinterestlinkedinmail

نظر شما:
نام و نام‌خانوادگی:* رايانامه:* تارنما: