تازه‌های احساسات فرهنگی






آخرين اخبار و رويداد‌ها




نقاشی‌های هنرمند آمریکایی در گالری هوم ایران

به گزارش سایت احساسات فرهنگی به نقل از خبرگزاری ایسنا خورشید عالم سلیم هنرمند 63 ساله آمریکایی با تبار شرقی (بنگلادشی) است. او به نسل مدرنیست‌های آمریکایی تعلق دارد؛ نسلی که غایت هنر را در استحاله و دفرماسیون فرم می‌دانند.

 

شمسی درباره آثار عالم سلیم گفت: آثار این هنرمند ارزشمند به دنبال یافتن حس و روح طبیعت است. او با چشمان و ابزار فرم و رنگش نمودی از بازتاب طبیعت را در درونش به نمایش می‌گذارد.

او ادامه داد: این نمایشگاه حرکتی صنفی و ارزشمند است که در پاسخ به برگزاری نمایشگاه هنرمندان گالری هوم در نیویورک انجام شده است. نمایشگاهی که فرصتی ارزشمند بود تا آثار هنرمندان جوان ایرانی در فضایی جدید در آن سوی مرزها تنفس کند.

او افزود: گرچه در نظر ما دوره هنرمدرن پایان پذیرفته، اما درخشش آن هنوز در چشمان نسل پایه‌گذارش وجود دارد و آن را گرامی می‌دارند؛ همانطور که در مانیفست پیروان این سبک موجود است آن‌ها به دنبال هیچ دغدغه اجتماعی سیاسی و فلسفی نیستند، بلکه فرم و رنگ، تمام ثروت و دستاوردشان است.

خورشید عالم سلیم نیز در معرفی نمایشگاهش می‌گوید:«من با طبیعت زندگی می‌کنم. همه چیز در طبیعت می‌تواند منبع الهام من باشد، حتی کوچکترین ذره مثل افتادن یک قطره شبنم از روی یک برگ. گفت‌وگوی ابرهای سفید در آبی آسمان. تجربیات من می‌تواند بسیار غیرمنتظره و متفاوت باشد.گاهی با رنگ‌های درخشان و گاهی بلعکس. من الهام از طبیعت را با زبان خودم تجربه می‌کنم و شعری جدید را از آن می‌سرایم.

هر اثر هنری اصیل با بداهه ارتباط دارد و اثری که از قبل برنامه‌ریزی شده باشد اصالت خود را از دست می‌دهد. زمانی که من نقاشی می‌کنم حس خودانگیختگی و بیم و امید را در درونم تجربه می‌کنم و تلاش می‌کنم آن را انتقال دهم. در هنر من منطقی وجود ندارد. باری زندگی من یک نمایش شورانگیز از لحظه‌های پرشکوه طبیعت است؛ مانند موجی بلند که در دریا بلند می‌شود و فرو می‌افتد.»

نقاشی‌های این هنرمند روز جمعه 20 تیر ماه از ساعت 16 تا 20 در گالری هوم به نشانی خیابان قائم مقام فراهانی، روبروی بیمارستان تهران کلینیک، کوچه چهارم، شماره 2، طبقه اول افتتاح می‌شود و تا 31 تیر ادامه خواهد داشت.

بر اساس جست وجویی که از سوی سایت احساسات فرهنگی درباره سابقه و تجربه‌های این هنرمند آمریکایی بنگلادشی صورت گرفته است. او جوایز متعددی را به خود اختصاص داده و نمایشگاه‌های بسیاری را در شهرهای مختلف آمریکا  و نیز کشورهای مختلف برگزار کرده است. علاقه‌مندان به آشنایی بیشتر با بیوگرافی این هنرمند می‌توانند به این نشانی مراجعه کنند.

تاريخ: ۱۳۹۳/۰۴/۱۹
كليد‌واژه‌ها: نقاشان آمریکایی،مردان نقاش،مدرنیست
Facebooktwitterredditpinterestlinkedinmail

نظر شما:
نام و نام‌خانوادگی:* رايانامه:* تارنما:

Neekpendar Test User
مشخص نیست که این نقاش در ایران است و یا نه و آیا افتتاح گالری با حضور خود نقاش انجام می‌شود یا با کسی دیگر