تازه‌های احساسات فرهنگی






آخرين اخبار و رويداد‌ها




آغاز به کار نمایشگاه عکس زنان خاورمیانه، قدرت پایدار

 

Screen Shot 2015-09-22 at 8.02.27 AMنمایشگاه عکس زنان خاورمیانه، قدرت پایدار عملا از روز گذشته(۲۱ سپتامبر) در دانشگاه سانفرانسیسکو کار خود را آغاز کرده است. اگرچه مراسم افتتاحیه رسمی این نمایشگاه روز پنج‌شنبه عصر و با حضور بانو کارن کانینگ ابوزید به عنوان سخنران برگزار خواهد شد.

به گزارش Senses Cultural در این نمایشگاه ۴۴ تابلو از‌ آثار ۸ هنرمند و عکاس زن از کشورهای خاورمیانه سینه‌آویز دیوار شده است.

پوستر نمایشگاه نیز طراحی شده از سوی خانم حمیده ذوالفقاری است که از جمله چهره‌های فعال عرصه عکاسی در ایران است که کتاب زنان اقوام ایران او چند سال قبل منتشر شده است.

پوستر نمایشگاه زنان خاورمیانه در نمایشگاه سانفرانسیسکو

علاوه بر خانم ذوالفقاری رازان الزیانی،لارا بوشناک، بوشرا المتوکل،هاجر سوبیا،سارا ساسانی، مریم سعیدپور و مژگان پارسامقام  نیز عکس‌هایی را در این نمایشگاه عرضه کرده‌اند.

در افتتاحیه نمایشگاه که روز پنج‌شنبه برگزار خواهد شد خانم ابوزید به عنوان سخنران سعی خواهد کرد برخی از تجربه‌های خود در سی سال همکاری با سازمان ملل و سفر به کشورهای مختلف آفریقای و آسیایی و به خصوص خاورمیانه و فلسطین را بیان کند.

طاهره منفرد مدیر Senses Cultural و بنیانگزار این موسسه گفته است که این نمایشگاه برای سال‌ها تلاش خانم کارن کانینگ ابوزید به او و به پاس تلاش‌های او  تقدیم شده است.

او افزود: خانم ابوزید از معدود بانوان آمریکایی است که در جهت کمک به جنگزدگان کشورهای مختلف آسیایی و آفریقایی و به خصوص کشورهای خاورمیانه و کمک به کودکان و زنان تلاش‌های انساندوستانه فراوانی صورت داده است و به همین دلیل ما ضمن دعوت از ایشان برای افتتاح این نمایشگاه و سخنرانی در آن قصد داریم مراسم ویژه‌ای برای تجلیل از فعالیت‌های بشردوستانه او برگزار کنیم وامیدواریم با بهره‌گیری از تجربه و  ارتباطات مناسبی که ایشان با  سازمان ملل و نهادهای مرتبط با کمک به هدف‌های بشردوستانه دارند از این امکانات در جهت دسترسی به اهداف بنیاد احساسات فرهنگی بهره ببریم.

مدیریت هنری این نمایشگاه را سینا عراقی بر عهده دارد. او سال گذشته نیز در  نمایشگاه عکس زنان خاورمیانه مدیریت هنری را بر عهده داشت.

گفت وگو با مدیر هنری نمایشگاه عکس زنان خاورمیانه

بنیادSenses Cultural نهادی است غیرانتفاعی با هدف ایجاد محیطی صلح‌آمیز، سالم و طراوت‌بخش از طریق به اشتراک گذاشتن ایده‌ها  و هنرها در جهان. هدف این بنیاد ایجاد شبکه‌ای  ملی و بین‌المللی از هنرمندان، اهل قلم و علم، دانشمندان و فعالان فرهنگی است. در کنار آن با ایجاد بخش فارسی سایت و انعکاس مهمترین رخدادهای فرهنگی وهنری کشورهای فارسی‌زبان و خاورمیانه، پلی ایجاد خواهیم کرد به منظور فراهم‌ساختن فرصت‌های فرهنگی وهنری برای هنرمندان سراسر جهان که بتوانند طرح‌ها و پروژه‌های فرهنگی و هنری بین خود را سامان دهند و یا با ارتباط با یکدیگر به طرح پروژه‌های تازه بپردازند. این گونه هدف اصلی ما که انس و الفت بین فرهنگ‌های مختلف است دست یافتنی‌تر خواهد شد.

 برگزاری مبادلات فرهنگی در قالب همایش‌ها، سخنرانی‌ها، برگزاری کنسرت و برپایی نمایشگاه‌های مختلف در موضوعات متفاوت فرهنگی وهنری و موضوعات مرتبط با سلامتی و تندرستی زنان و کودکان برای هنرمندان ایرانی و اهل هنر و فرهنگ کشورهای خاورمیانه، از دیگر اهداف این بنیاد است.
دستیابی به صلح و آشتی نیز ازدیگر هدف‌های این بنیاد است که در قالب طرح ها  و  پروژه های متفاوت تدوین خواهد شد.

این بنیاد برای پیشبرد هدف‌های خود به کمک‌های تمامی علاقه‌مندان به این گونه فعالیت‌ها امیدوار است. برای کمک به این طرح‌ها می‌توانید با بازگشت به صفحه نخست سایت و مراجعه به پایین سمت چپ سایت کمک‌های خود را به حساب بنیاد احساسات فرهنگی واریز کنید.

تاريخ: ۱۳۹۴/۰۶/۳۱
كليد‌واژه‌ها: طاهره شفیعی منفرد | نمایشگاه عکس زنان خاورمیانه سانفرانسیسکو
Facebooktwitterredditpinterestlinkedinmail


نظر شما:
نام و نام‌خانوادگی:* رايانامه:* تارنما: