تازه‌های احساسات فرهنگی






آخرين اخبار و رويداد‌ها




مدال زیتون پاپ برای سه بازیگر معروف هالیوود

SensesCultural:پاپ فرانسیس رهبر کاتولیک های جهان روز یکشنبه با شماری از چهره های مشهور سینمایی از جمله جرج کلونی، ریچارد گر و سلما هایک ملاقات کرد. این سه بازیگر شناخته شده به خاطر نقششان در مبارزه با گرمایش جهانی، جنگ و تروریسم در واتیکان مدال زیتون گرفتند.

 خبرگزاری رویترز ضمن پخش فیلم‌کوتاهی از این مراسم نوشته است:پاپ در مراسم اهدای جایزه گفت: “وقتی مردم، خانواده‌ها و دوستان از هم جدا می‌شوند تنها دشمنی و نفرت است که ایجاد می‌شود. ولی وقتی افراد در یک دوستی اجتماعی یکی می‌شوند، می‌توانیم در مقابل هر نوع فرهنگ تفرقه افکنانه بایستیم و مقابله کنیم.”

جایزه “مدال زیتون” از سوی موسسه “سکولاس اوکورنتس” اهدا شد که موسسه‌ای تحت حمایت و علاقه شخصی پاپ است و زمانی که او اسقف بوینوس آیرس بود تاسیس شد و حالا تبدیل به یک شبکه جهانی از مدارس ورزشی، فنی و هنری شده که در جهت اعتلای فرهنگ تلاش می‌کنند.

پاپ فرانسیس پس از یک قرار ملاقات و پرسش و پاسخ “گوگل هنگ آوت” در یوتیوب به جمع مراسم اهدای جایزه پیوست. در این قرار آنلاین پاپ فرانسیس به عنوان اولین پاپ و اولین رهبر یک کشور با نوجوانانی از پنج قاره به گفت و گو نشست و از جمله درباره جنگ و خشونت و قلدری علیه مردم بی دفاع و کودکان ابراز انزجار کرد.

پاپ کمی قبل واتیکان میزبان ششمین گردهمایی با حضور بیش از ۴۰۰ نفر از ۱۹۰ کشور جهان از جمله چهره های علمی و دانشگاهی از آمریکا، عراق و نیجریه پایان یافت. شرکت کنندگان شامل دانشجویان، استادان، بازرگانان، هنرمندان، سیاستمداران، ورزشکاران و فعالان عرصه اینترنت بود.

تاريخ: ۱۳۹۵/۰۳/۱۱
كليد‌واژه‌ها: پاپ | جرج کلونی
Facebooktwitterredditpinterestlinkedinmail


نظر شما:
نام و نام‌خانوادگی:* رايانامه:* تارنما: