تازه‌های احساسات فرهنگی






آخرين اخبار و رويداد‌ها




عکس بانوی ضد تبعیض نژادی روی اسکناس ۲۰ دلاری‌آمریکا

hariat tobmanSensesCultural: تلاش‌های یک نهاد غیردولتی نتیجه داد و قرار است در آینده‌ای نزدیک تصویر هریت تابمن، بانوی فعال ضد تبعیض نژادی نقشبند اسکناس‌های ۲۰ دلاری آمریکا شود.

جک لو، وزیر خزانه داری آمریکا روز چهارشنبه اول اردیبهشت اعلام کرد که عکس الکساندر همیلتون همچنان روی اسکناس‌های ۱۰ دلاری خواهد ماند و در اسکناس‌های ۲۰ دلاری، به جای اندرو جکسون هفتمین رئیس جمهوری آمریکا، عکس “هریت تابمن” زن مبارز علیه برده داری نقش خواهد بست.

این تصمیم بعد از آن گرفته می شود که از یک سال پیش یک سازمان غیر دولتی پس از یک رای گیری، خواستار انتشار تصویر “هریت تابمن” روی اسکناس‌های ۲۰ دلاری شد.

هریت تابمن دو قرن پیش از چهره‌های مشهور مبارزه علیه برده‌داری بود. او یکی از رهبران شبکه مخفیانه راه‌آهن بود که به بردگان کمک می کرد از ایالت های جنوبی خود را به شمال که برده داری ممنوع بود، برسانند.

تابمن در مریلند آمریکا به دنیا آمد و از بچگی برده بود. او در ۲۴ سالگی با یک مرد سیاه پوست آزاد ازدواج کرد و به فیلادلفیا رفت. او بعد به جنبش کمک به رهایی بردگان پیوست و به حدود ۳۰۰ برده برای فرار از بردگی کمک کرد.

او در جنگ داخلی آمریکا به ارتش ایالت های شمالی پیوست و به عنوان اولین زن، فرماندهی یک عملیات نظامی علیه جنوبی ها را بر عهده گرفت که در آن ۷۰۰ برده آزاد شدند.

خانم تابمن به جنبش فعالان زن در آمریکا پیوست. او در سال ۱۹۱۳ و پیش از آنکه زنان حق رای بدست آورند، درگذشت.

پیش از این در آمریکا عکس مارتا واشنگتن همسر اولین رئیس جمهوری آمریکا روی یک دلاری چاپ شده بود. زن دیگری که عکسش روی اسکناس منتشر شده بود، پوکوهانتس، زن بومی آمریکا بود که تصویرش قبلا پشت یک اسکناس ۲۰ دلاری چاپ شده بود. عکس هریت تابمن تا سال ۲۰۲۰ میلادی روی اسکناس چاپ می شود و این اولین باری خواهد بود که عکس یک زن به عنوان چهره اصلی روی اسکناس دلار آمریکا چاپ می شود.

تاريخ: ۱۳۹۵/۰۲/۰۲
كليد‌واژه‌ها: زنان آمریکا،تبعیض نژادی | هریت‌ تابمن
Facebooktwitterredditpinterestlinkedinmail


نظر شما:
نام و نام‌خانوادگی:* رايانامه:* تارنما: