تازه‌های احساسات فرهنگی






آخرين اخبار و رويداد‌ها




رونمایی از مجسمه خیام در دانشگاه اوکلاهمای آمریکا

Screen Shot 2016-03-31 at 9.29.55 AMSensesCultural:به همت مدیر انجمن بین‌المللی فرهنگ ایران، طی مراسمی  روز چهارشنبه ۱۱ فروردین‌ماه، با حضور دیود بورن ، ریاست دانشگاه اوکلاهما  از مجسمه خیام نیشابوری، ساخته حسین فخیمی در دانشگاه اوکلاهما آمریکا با حضور گسترده دوستداران فرهنگ و هنر ایران‌زمین پرده‌برداری شد.

در این مراسم که جمع کثیری از اساتید، دانشجویان ، رئیس دانشگاه و ایرانیان مقیم وعلاقه‌مندان به فرهنگ و هنر ایران‌زمین حضور داشتند، مهدی فریدزاده، مدیر انجمن بین‌المللی فرهنگ ایران و رئیس هیئت امنای مرکز اسلامی نیویورک ضمن تقدیر از استاد فخیمی گفت: این اثر ماندگار با حمایت علی جنتی

، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و مساعدت قالیباف شهردار تهران برای انتقال به آمریکا و اهدا به جامعه فرهنگی امریکا آماده شده است.

فریدزاده در معرفی گوشه‌ای از شخصیت خیام، وی را شاعر، ریاضیدان، منجم ، حکیم و فیلسوف مسلمان ایرانی عنوان کرد که کمتر به عمق اشعار او توجه شده است. مدیر انجمن بین‌المللی فرهنگ ایران در ادامه با قرائت ابیاتی از رباعیات خیام، او را دین‌باور و ستایشگر زندگی نامید که اشعار او بیانگر روح ایرانی است.

وی افزود با توجه به سیاه‌نمایی و ایران‌هراسی که هدف دستگاه های تبلیغاتی بیگانه است، انجام این امر که برای اولین‌بار در آمریکا انجام شد، تلاشی برای نمایش گوشه‌ای از فرهنگ و ادبیات غنی ایران اسلامی است.

اقای دیوید بورن رئیس دانشگاه اوکلاهما نیز ضمن تقدیر از اقدام انجام شده، تمدن و فرهنگ ایران اسلامی را الهام بخش برای همه جهانیان دانست و افزود امیدوار است دانشجویان امریکا بیشتر به آموختن فرهنگ ایران و زبان فارسی همت گمارند.

برادران فرزانه از ایرانیان مقیم آمریکا، ضمن حمایت از توسعه برنامه آموزش زبان فارسی و ایرانشناسی اعلام کردند با کمک مالی به این دانشگاه، زمینه گسترش بیشتر اینگونه برنامه‌ها را فراهم خواهند کرد.

Image processed by CodeCarvings Piczard ### FREE Community Edition ### on 2016-03-31 12:04:43Z | http://piczard.com | http://codecarvings.comÿ

در ادامه اساتید و دانشجویان دانشگاه اوکلاهما ضمن سخنرانی‌های کوتاه، مراتب تشکر و سپاس خود را از این اقدام جمهوری اسلامی ایران اعلام کردند.

تاريخ: ۱۳۹۵/۰۱/۱۲
كليد‌واژه‌ها: اوکلاهما | خیام نیشابوری
Facebooktwitterredditpinterestlinkedinmail

نظر شما:
نام و نام‌خانوادگی:* رايانامه:* تارنما: