تازه‌های احساسات فرهنگی






آخرين اخبار و رويداد‌ها




جعفری جوزانی در گالری سیحون لس‌آنجلس

8865_551

SensesCultural: مسعود جعفری جوزانی به همراه فرزندش سروش جعفری جوزانی  و گوهر خیراندیش به آمریکا آمد تا  همزمان با نمایش فیلم ایران برگر در لس آنجلس در نمایشگاه نقاشی مشترک فرزندش و نیز بهمن پزشکزاد شرکت کند.

این نمایشگاه در گالری سیحون شهر لس‌آنجلس برگزار می‌شود که از سال ۲۰۰۴ در این شهر و از سوی مریم سیحون ، دختر معصومه و هوشنگ سیحون پایه گذاری شد.

برپایی این نمایشگاه همزمان شد با اجرا و اکران فیلم تازه مسعود جعفری جوزانی، کارگردان نامدار ایرانی در لس‌آنجلس که اخیرا از اکران تهران برداشته شد. این فیلم ایران برگر نام دارد که استاد شهرام ناظری هم تصنیف انتهایی آن را خوانده است.

این مراسم با استقبال گسترده هنردوستان روبرو شد به ویژه هنگامى که «گوهر خیراندیش» هنرمند ارزنده سینما و تلویزیون ایران به همراه «مسعود جعفرى جوزانى» پس از نمایش موفقیت‌آمیز فیلم سینمایى «ایران برگر» در لس آنجلس به دیدن این نمایشگاه معتبر رفتند.

حضور چهره‌های شناخته شده ایرانى مقیم لس آنجلس و ایران دوستان در این گالرى شناخته شده، باعث شد تا بر خلاف عادت معمول و مرسوم، این نمایشگاه تا ساعتى پس از زمان اعلام شده باز بماند.

sihooongallery

«على اخوت» که با نام مستعار «آلن دیوید» یکى از طراحان مشهور و صاحب نام جواهرات در آمریکاست، هنگام خرید تابلو با خنده می‌گفت: ما ایرانى‌ها برنامه خودمونو داریم. یعنى چى ساعت اعلام شده از پیش تموم شده؟

گالری «سیحون» قدیمی‌ترین و اولین گالری ایران است که به همت بانو «معصومه سیحون» در سال ١٣٤٦ خورشیدى در تهران برپا شد و شاهد نمایش آثار بزرگان هنر معاصر ایران همچون؛ سهراب سپهری، فرامرز پیلارام، اردشیر محصص، بهمن محصص، رضا مافی، مسعود عربشاهی، غلامرضا نامی‌، پرویز کلانتری، پرویز تناولی و بسیاری دیگر بوده است.

خانم «معصومه سیحون» که معرف هنرمندان بزرگ هنر معاصر بوده است، دو اعجوبه هنری «مکرمه قنبری» و «معاش اسمعیل» را نیز معرفی‌ کرد و به شهرت جهانی‌ رساند. به همّت این بانو بود که خوشنویسی به عنوان هنر باب شد و با نمایش اثر «رضا مافی» این کار شروع شد.

منبع:تابناک

تاريخ: ۱۳۹۴/۱۰/۲۲
كليد‌واژه‌ها: نقاشان ایران در آمریکا
Facebooktwitterredditpinterestlinkedinmail


نظر شما:
نام و نام‌خانوادگی:* رايانامه:* تارنما: