تازه‌های احساسات فرهنگی






آخرين اخبار و رويداد‌ها




حضور ایران در هیئت مدیره نهاد زنان سازمان ملل

unwomen تیم ایرانی توانست 36 رای از کل آرای کشورها را به دست آورد و به عنوان یکی از اعضای هیئت مدیره  نهاد ‘زنان سازمان ملل متحد’، انتخاب شود.
به گزارش سایت احساسات فرهنگی به نقل از بی بی سی آمریکا که درخواست ایران برای کسب کرسی در هیئت رئیسه این نهاد ناظر بر برابری جنسیتی سازمان ملل را “کاملا بیجا” خوانده بود، در یک اقدام کم‌سابقه درخواست رای‌گیری برای کرسی‌های غیررقابتی منطقه آسیا – اقیانوسیه را مطرح کرد.
به گزارش خبرگزاری رویترز این رای‌گیری در شورای اقتصادی و اجتماعی سازمان ملل برگزار شد و از ۵۳ عضو حاضر کشورهای ساموا و امارات متحده عربی ۵۳ رای کسب کردند، ترکمنستان و پاکستان با ۵۲ و ۴۹ رای در رده‌های بعدی قرار گرفتند و ایران با ۳۶ رای توانست به عضویت هیئت رئیسه نهاد زنان سازمان ملل متحد در آید.
سامانتا پاور، سفیر آمریکا در سازمان ملل متحد در بیانیه‌ای گفت: “آرای اندک ایران شاهدی بر نگرانی جدی اعضای سازمان ملل از حضور ایران در هیئت رئیسه نهاد زنان این سازمان است.”
خانم پاور گفت از این که گروه آسیا – اقیانوسیه شورای اقتصادی و اجتماعی سازمان ملل، نامزدی و در نهایت عضویت ایران را در هیئت رئیسه نهاد زنان پذیرفته، “به شدت ناامید شده است”.
دوره عضویت در هیئت رئیسه این نهاد سه ساله است و ایران در دوره بعدی که از اولین روز سال ۲۰۱۶ میلادی آغاز می‌شود در این هیئت صاحب کرسی خواهد بود.
هنوز واکنشی از طرف نمایندگی ایران در سازمان ملل درباره این عضویت منتشر نشده است.
وضعیت حقوق زنان در ایران همواره مورد انتقاد گروه‌های حقوق بشر  قرار داشت و به نظر می‌رسد با این تصمیم بتوان اندکی به آینده مقابله با نابرابری جنسیتی امیدوارتر نگریست.
نهاد یادشده عملا از سال 2011 آغاز به کار کرد  و از یک منظر مهمترین نهاد در زمینه برابری جنسیتی در دنیا به شمار می‌رود.

تاريخ: ۱۳۹۴/۰۱/۲۲
كليد‌واژه‌ها: برابری جنسیتی | نهاد زنان سازمان ملل متحد
Facebooktwitterredditpinterestlinkedinmail


نظر شما:
نام و نام‌خانوادگی:* رايانامه:* تارنما: