تازه‌های احساسات فرهنگی






آخرين اخبار و رويداد‌ها




گزارش‌های میدانی روزنامه‌نگار شهیر از زنان افغانستان کتاب شد

AfghanestanSenses Cultural: کتاب«افسوس برای نرگس‌های افغانستان» مجموعه گزارش‌های ژیلا بنی‌یعقوب روزنامه‌نگار شهیر ایرانی به کشور افغانستان است که حاصل و چکیده برداشت‌‌های او از شش سفرش به چند شهر این کشور ماتمزده در آن روایت شده است.

سفرها به نوشته نویسنده از پاییز 1380 شروع و  تا پاییز 1386 به نیمروز، کاشهیر ایبل، دره پنجشیر و هرات افغانستان صورت گرفته است.

در مقدمه کتاب نویسنده آورده است: «روایت‌هایی که نوشتن‌شان را روزهای آغازین جنگ امریکا علیه طالبان در افغانستان شروع کردم اما نه گزارش‌هایی از کنار جبهه‌ها و رزمندگانش بلکه از کنار مردم و از درون زندگی آنها. زندگی مردم در جنگ و پس از جنگ. زندگی مجاهدان و دیگر نیروهای جنگجو در جنگ و پس از آن، زندگی زنان و مردان معمولی و غیرمعمولی در جنگ و پس از آن. در خانه، خیابان، دانشگاه، مدرسه، محله‌های مدرن و ویران شده. زندگی مردم معمولی و غیرمعمولی از جمله سیاستمداران و فعالان اجتماعی…»

مهمترین ویژگی کتاب در این است که از زاویه دید روزنامه‌نگاری باتجربه و  با قلمی روان نوشته شده است  و در واقع گزارشی میدانی است، که در آن دیده‌ها و شنیده‌ها از درون جامعه افغانستان برکشانیده شده و  روایت روزها و ماه‌هایی است که گزارشگر و مولف کتاب با مردم این سرزمین زندگی کرده‌ است.

این کتاب از سوی انتشارات کویر در ۳۰۴ صفحه و با قیمت ۱۸۵۰۰ تومان منتشر شده است.

تاريخ: ۱۳۹۴/۰۸/۱۱
كليد‌واژه‌ها: افسوس برای نرگس‌های افغانستان | زنان افغانستان | ژیلا بنی‌یعقوب
Facebooktwitterredditpinterestlinkedinmail


نظر شما:
نام و نام‌خانوادگی:* رايانامه:* تارنما: