تازه‌های احساسات فرهنگی






آخرين اخبار و رويداد‌ها




کمک به زلزله‌زدگان افغان

 

Screen Shot 2015-10-28 at 6.46.55 PMSenses Cultural: زلزله روز دوشنبه که با قدرت ۷ ونیم در مقیاس ریشتر چند کشور پاکستان و افغانستان و  بخش‌هایی از هند را لرزاند خسارات فراوانی را به بار آورد.

بنیاد کودک در پورتلند اورگان که پیش از این نیز تجربه‌هایی در کمک به کودکان و زلزله‌زدگان داشت در اطلاعیه‌ای از هموطنان خواست به زلزله‌زدگان افغانستان کمک کنند.

در این اطلاعیه امده ست: زلزله هولناکی روز دوشنبه 26 اکتبر با قدرت 5/7 درجه ریشتر، بخشهای شمال شرقی افغانستان را به شدت لرزاند. اگرچه گزارشات اولیه حاکی از کشته شدن بیش از دویست نفر می­باشد ولی با توجه به اینکه اخبار بسیاری از روستاهای دورافتاده هنوز نرسیده و بخش اعظم راههای آن مناطق آسیب جدی دیده و خطوط مراسلاتی هنوز قطع است، قطعا آمار صحیح کشته شدگان از این تعداد هم بیشتر می­باشد.

مدیرعامل بنیادکودک، دکتر پیمان رئوفی گفت: این زلزله در بدترین زمان ممکنه اتفاق افتاد چرا که سال قبل، رانش زمین در منطقه بدخشان باعث شد چند دهکده بهمراه ساکنانشان در آن منطقه از افغانستان کاملا زیر خاک مدفون شوند و حملات اخیر نیروههای طالبان به منطقه کندوز نیز باعث شده بیش از یک صدهزار نفر از سکنه کندوز به شهرها و روستاهای اطراف که خود دچار مشکلات فراوان هستند پناه ببرند. دکتر رئوفی اضافه کرد دفتر ما در افغانستان اعلام کرده که وضعیت در منطقه اصلاً خوب نیست و ما باید به آسیب دیدگان کمک کنیم. بنا بر گزارشهای واصله ساختمانهای بسیاری خراب شده و یا آسیب دیده اند منجمله یک مدرسه دخترانه که در آن 12 دختر بین 6 تا 15 ساله کشته شدند و 40 نفر دیگر مجروح شدند.

بنیاد کودک، با توجه به سالها تجربه در امور کمک رسانی در مواقع زلزله، اکنون خود را برای مرحله دوم کمک رسانی آماده می­کند. زمانی که باید بفکر اسکان بی خانمانها و راه اندازی مدارس و آموزش کودکان بود. از اینرو از دوستانیکه مایلند به زلزله زدگان افغانستان کمک کنند، درخواست می­کنیم که کمکهای سخاوتمندانه خود را برای کمک به کودکان افغانستان از طریق بنیاد کودکارسال دارند. در ضمن خواهشمندیم که بنیاد کودک را به دوستان غیرایرانی خود که مایلند سهمی در آموزش و تحصیل کودکان افغانستان داشته باشند نیز معرفی فرمائید.

 

تاريخ: ۱۳۹۴/۰۸/۰۷
كليد‌واژه‌ها: امداد رسانی به زلزله زدگان | بنیاد کودک پورتلند | زلزله در افغانستان
Facebooktwitterredditpinterestlinkedinmail


نظر شما:
نام و نام‌خانوادگی:* رايانامه:* تارنما: