تازه‌های احساسات فرهنگی






آخرين اخبار و رويداد‌ها




کتابی درباره اوتیسم برنده جایزه ۲۰ هزارپوندی

Screen Shot 2015-11-03 at 7.27.46 PMSenses Cultural: تا کنون پیش‌ نیامده بود که کتابی درباره اوتیسم به اندازه‌ای از اعتبار در حوزه خود برسد که جایزه‌ای مهم را از آن نویسنده‌اش کند. اما اکنون این اتفاق رخ داده است و کتابی درباره بیماری اوتیسم نوشته «استیو سیلبرمن» جایزه ادبی «سموئل جانسون» را که عنوان مهم‌ترین و گران‌ترین جایزه حوزه ادبیات غیرداستانی بریتانیا را یدک می‌کشد، از آن خود کرد.

باستیو سیلبرمن با کتاب «قبایل عصبی» که درباره بیماری خاص اوتیسم به نگارش درآورده، موفق شد جایزه 20 هزار پوندی ادبیات غیرداستانی «سموئل جانسون» 2015 را به خود اختصاص دهد.

این شاید اولین کتاب محبوب علمی باشد که این جایزه مهم ادبیات غیرداستانی را کسب می‌کند. به گفته هیأت داوران «سموئل جانسون»، این کتاب «امید را به فضایی که به طور معمول تحت سلطه یاس است، تزریق کرده است.»

سیلبرمن در «قبایل عصبی» به پیشرفت‌های اخیر علم در تشخیص سریع بیماری اوتیسم، تاریخچه این اختلال روانی، دانشمندانی که در سال 1943 این بیماری را کشف کردند، حواشی حول محور واکسن MMR و تأثیر این رویدادها بر خانواده‌هایی که کودکان مبتلا دارند، پرداخته است.

به گزارش گاردین، زندگی‌نامه‌ای از «تد هیوز» شاعر سرشناس انگلیسی به قلم «جاناتان بیت»، «راهنما‌ها» کتابی از «رابرت مک‌فارلین» که برای دومین‌بار نامزد نهایی این جایزه شده بود و «افشاسازی: امیدهای بلند و فرصت‌های از دست‌رفته در عراق» نوشته «اما اسکای» از رقیب‌های سیلبرمن برای کسب این جایزه بودند.

جایزه «سموئل جانسون» که امسال هفدهمین دوره خود را پشت سر گذاشت، به کتاب‌های انگلیسی‌زبانی تعلق می‌گیرد که به قلم نویسندگان سرتاسر بریتانیا درباره موضوعاتی چون تاریخ، سیاست، علم، مسائل روز، ورزش، سفر، زندگی‌نامه و هنر به نگارش درآمده‌اند. «هلن مک‌دونالد»، «فلیپ هواره» و «آنتونی بیوور» از برندگان پیشین این جایزه 20 هزار پوندی بوده‌اند.

منبع:ایسنا

تاريخ: ۱۳۹۴/۰۸/۱۳
كليد‌واژه‌ها: استیو سیلبرمن | کتاب و اوتیسم
Facebooktwitterredditpinterestlinkedinmail

نظر شما:
نام و نام‌خانوادگی:* رايانامه:* تارنما: