تازه‌های احساسات فرهنگی






آخرين اخبار و رويداد‌ها




پرستار دوم تگزاسی هم آبولا دارد

مقامات بهداشتی آمریکا روز چهارشنبه ۱۵ اکتبر (۲۳ مهر)‌ اعلام کردند پرستار دومی که در درمان تامس اریک دانکن،بیمار لیبریایی مبتلا به ابولا ،در دالاس تگزاس شرکت داشت، یک روز پس از سفری هوایی از اوهایو به تکزاس مبتلا به این بیماری مرگبار تشخیص داده شده است.

به گزارش یاهونیوز این پرستار ۲۹ ساله به نام اُمبر جوی وینسن، روز سه‌شنبه گزارش کرد که تب کرده است و فورا در بخش ایزوله بیمارستان پرسبیتارین دالاس تگزاس بستری شد. مقامات بهداشتی فدرال آمریکا اعلام کردند این پرستار به ابولا مبتلا است و به زودی به یک واحد کنترل بیولوژیک (biocontainment) در بیمارستان دانشگاه اموری در اتلانتای جورجیای منتقل خواهد شد.

وینسن در شب پروازش از اوهایو به تکزاس علائم بیماری را نداشت، اما به گفته تام فریدن، رئیس مراکز کنترل و پیشگیری بیماری‌های آمریکا (CDC) در یک کنفرانس خبری، هنگامی او که در اوهایو علامت‌دار شد و دریافت که بالقوه یک خطر عفونت‌زایی است، اصولا نباید از آنجا به هواپیما به تکزاس بازمی‌گشت.

CDC اکنون از همه ۱۳۲ مسافر در پرواز ۱۱۴۳ خط هوایی فرانتیر از کلیولند اوهایو به دالاس- فورت‌ورث که در ساعت ۸:۱۶ بعدازظهر دوشنبه فرود آمد، خواسته است با این سازمان تماس بگیرند.

به گفته اداره بهداشت عمومی کلیولند، ویسن که دو سال است در تکزاس پرستار است، برای یک دیدار خانوادگی در نزدیکی شهر آکرون به اوهایو رفته بود. او همچنین برای برنامه‌ریزی برای عروسی قریب‌الوقوعش به آنجا رفته بود.

CDC در بیانیه‌ای اعلام کرد: «متخصصان بهداشت عمومی مصاحبه با مسافران درباره این پرواز را آغاز خواهند کرد، به پرسش‌های‌شان پاسخ خواهند دارد و پیگیری‌های لازم را ترتیب خواهند داد.»

وینسن جزء ۷۶ نفر از کارکنان بیمارستانی است که در مراقبت دانکن، شهروند لیبریایی که هفته گذشته در بیمارستان پرسبیتارین دالاس تکزاس به علت ابولا درگذشت، شرکت داشتند.

دکتر دانیل وارگا، مدیر ارشد بالینی این بیمارستان با چشم‌هایی قرمز و خسته عفونت وینسن را «بحرانی بی‌سابقه» خواند.

کلی جنکینز، قاضی دالاس کانتی، هم در  یک کنفرانس خبری درباره پرستار وینسن گفت: »او شخصی فداکار است که زندگی‌اش را وقف کمک به دیگران کرده و خدمتگزاری پیشگام است.»

جنکینز تشخیص ابولا در دومین پرستار را «تیری به قلب» کارکنان بیمارستان خواند و تایید کرد که مقامات در حال برنامه‌ریزی برای طرح‌های احتیاطی هستند و ممکن است سایر کارکنان بیمارستان هم به ابولا مبتلا شوند.

مثبت شدن آزمای وینسن از لحاظ  ابولا در حدود نیمه‌شب سه‌شنبه در آزمایشگاه ایالتی در آستین تگزاس مشخص شد.گروه‌های دفع مواد خطرناک اکنون در حال ضدعفونی کردن آپارتمان وینسن در دالاس در محله‌ای نزدیک بیمارستان هستند. مقامات شهر می‌گویند او تنها زندگی می‌کرد و حیوان خانگی نداشت.

وینسن سومین شخصی است که از ۳۰ سپتامبر تا به حال در ایالات متحده مبتلا به ابولا تشخیص داده شده است.

تاريخ: ۱۳۹۳/۰۷/۲۴
Facebooktwitterredditpinterestlinkedinmail

نظر شما:
نام و نام‌خانوادگی:* رايانامه:* تارنما:

Pensas
http://www.facebook.com/profile.php?id=100003469658581
Shoot, who would have thhugot that it was that easy?