تازه‌های احساسات فرهنگی






آخرين اخبار و رويداد‌ها




پایان جشنواره فیلم زنان هرات

harat festival

اگرچه هر روزه از افغانستان خبرهای نامناسبی از قتل و کشتار و ترور مردان و زنان بیگناه به گوش می رسد, اما در میان این همه خبر متاثرکننده اخبار خوبی هم است که از جمله آن برگزاری دومین دوره جشنواره فیلم زنان هرات است که امسال با حضور یک بازیگر و یک کارگردان ایرانی منسجم تر از سال گذشته برگزار شد. سایت فارسی بی بی سی خبر کوتاهی از این جشنواره داده است که می خوانید.

در پایان این جشنواره فیلم رویای دریا ساخته جلیل حسینی، فیلم‌ساز، افغان جایزه اول در بخش فیلم داستانی را بدست آورد.در بخش فیلم‌های مستند، جایزه اول این جشنواره را ‘تقدیر شکسته یک شاعر’ از رحمت حیدری و ‘آنسوی برقع’ از صحرا موسوی به صورت مشترک بدست آوردند.از مجموع ۵۰۰ فیلمی که به این جشنواره معرفی شده بودند، ۶۱ فیلم از ۱۵ کشور جهان وارد رقابت شده بودند.برگزارکنندگان این جشنواره بهترشدن وضعیت زنان و حرفه‌ای تر شدن کارهای سینمایی در افغانستان را از اهداف برگزاری این جشنواره بین المللی خوانده اند.

۵۰۰ فیلم به این جشنواره معرفی شده بود و از میان اینها ۶۱ فیلم از ۱۵ کشور جهان به نمایش درآمد.در ختم جشنواره جوایزی متعددی در بخش های داخلی و بین المللی به فیلم های برتر مستند داستانی و انیمیشن داده شد.

فیلم های که در این جشنواره به نمایش گذاشته شده اند بیشتر در قالب های داستانی، داستانی کوتاه، مستند و انمیشن بوده اند. این جشنواره از سوی خانه فیلم رویا و بنیاد آرمانشهر برگزار شد.در این جشنواره چهره های سرشناسی از کشور های ایتالیا، ایران، تاجیکستان، بریتانیا، آمریکا و هند نیز شرکت کرده بودند.

لاله اسکندری بازیگر ایرانی مهمان ویژه و مرجان ریاحی سینما گر ایرانی به عنوان داور در این جشنواره حضور داشتند.

تاريخ: ۱۳۹۳/۰۸/۲۱
كليد‌واژه‌ها: زنان هنرمند در افغانستان
Facebooktwitterredditpinterestlinkedinmail

نظر شما:
نام و نام‌خانوادگی:* رايانامه:* تارنما: