تازه‌های احساسات فرهنگی






آخرين اخبار و رويداد‌ها




نمایشگاه پوستر«جهان عاری از خشونت» در نیاوران

khoshonat
 
نمایشگاه پوستر«جهان عاری از خشونت» با آثار برگزیده طراحان گرافیک ایران و جهان عصر جمعه 17 بهمن ماه ساعت 17 در نگارخانه اصلی  فرهنگسرای نیاوران گشایش می یابد.
به گزارش سایت احساسات فرهنگی به نقل از روابط عمومی فرهنگسرای نیاوران این نمایشگاه که از سوی سایت تودی پوسترز به مدیریت علی وزیریان هنرمند طراح گرافیک و فیلمساز، آغاز و فراخوان آن به صورت رقابتی اعلام شد برای نخستین بار با همکاری بنیاد آفرینش‌های هنری نیاوران برگزار می‌شود.
ایده جهان عاری از خشونت و افراط‌گری در شصت و هشتمین اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل متحد در 25 سپتامبر سال 2013 از سوی رئیس جمهوری ایران، حسن روحانی مطرح شد و به دنبال آن سایت طراحان مستقل ایران (تودی پوسترز)، اقدام به برگزاری نمایشگاهی از پوسترهای هنرمندان ایران و جهان کرد.  همزمان با افتتاح این نمایشگاه رییس دفتر رئیس‌جمهور در این برنامه حاضر شده و گفت: ما هم‌اکنون در شرایطی قرار داریم که اسلام‌هراسان تفسیر نادرست و چهره‌ای غلط از اسلام عرضه می‌کنند و حالا وظیفه ماست که چهره رحمانی و واقعی اسلام را نشان دهیم. آنها تلاش می‌کنند تا چهره این دین ربانی را غلط جلوه دهند و ما باید با زبان‌های مختلف از جمله هنر، پاسخ اسلام‌هراسان را بدهیم و من از اینجا از وزارت فرهنگ و ارشاد تشکر می‌کنم که گام عملی و مهمی را برای این منظور برداشته است.
93 اثر از هنرمندان ایرانی و دیگر کشورهای جهان به مرحلۀ نهایی این نمایشگاه راه یافته که در گالری فرهنگسرای نیاوران به نمایش در می‌آید.
در این نمایشگاه آثار هنرمندان طراح گرافیک ایران و کشورهای ایتالیا، فرانسه، فنلاند، لهستان، صربستان، چین، اوکراین، بلاروس، ترکیه، مکزیک، کره جنوبی، روسیه، اکوادور، عراق، تایوان و ماکائو به نمایش گذاشته می‌شود.
این نمایشگاه با همکاری سایت طراحان مستقل ایران و با حمایت بنیاد آفرینش‌های هنری نیاوران، موسسه توسعه هنرهای تجسمی معاصر و  دفتر هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می‌شود و علاقمندان می‌توانند تا 5 اسفند در نگارخانه اصلی فرهنگسرای نیاوران از آثار طراحان ایران و 17 کشور جهان در این نمایشگاه بازدید به عمل آورند.
تاريخ: ۱۳۹۳/۱۱/۲۴
كليد‌واژه‌ها: فرهنگسرای نیاوران | مقابله با خشونت و افراطی‌گری | نمایشگاه پوستر
Facebooktwitterredditpinterestlinkedinmail


نظر شما:
نام و نام‌خانوادگی:* رايانامه:* تارنما:

Audia
http://www.facebook.com/profile.php?id=100003472255492
Thkiinng like that shows an expert's touch