تازه‌های احساسات فرهنگی






آخرين اخبار و رويداد‌ها




نصب تنديس منشور كوروش در لس‌آنجلس


SensesCultural: یک معمار برجسته انگلیسی بنای یادبودی را برای لوح یا همان منشور کوروش کبیر طراحی کرده است که به زودی قرار است در بلوار سانتامونیکا در شهر لس آنجلس نصب شود. این مجسمه توسط طراح و معمار معروف انگلیسی، سیسیل بالموند در دست ساخت است. این طرح با حمایت بنیاد غیر انتفاعی فرهنگ در شهرداری این شهر آمریکایی تصویب و به مرحله اجرا گذاشته شده است. طرحی که نامش آزادی رویای مشترک نام گرفته شده است.

سیسیل بالموند در گفت وگویی با روزنامه لس‌آنجلس تایمز درباره ویژگی‌های این طرح سخن گفته است و افزوده که چه ایده‌هایی برای این کار داشته است.

او گفت:منشور کورش طلسم جادویی الهام بخش همه مردم جهان است و آرزو می‌کنم این اثر من، ارزش‌های عمیق این منشور را نه تنها برای مردم لس‌آنجلس بلکه برای تمام مردم جهان منعکس کند.

وی گفت که برای طراحی این مجسمه از دو سیلندر متفات نقره‌ای و طلایی استفاده کرده است که برای روز  سیلندر نقره‌ای روشن و برای شب سیلندر طلایی درخشش خواهد داشت. برای این که از آسیب‌های هوا و زنگ‌زدگی جلوگیری شود نیز از نوعی آلیاژ فولادی استفاده کرده‌ام که زنگ نمی‌زند.

بالموند با طراحی و ساخت بزرگترین و بلندترین برج هنری لندن که برای المپیک لندن آماده شده بود، شهرت جهانی دارد. وی همچنین طرح های بزرگی را در شهرهای شیکاگو، نیویورک و تورنتو در دست ساخت دارد.

 

از سوی دیگر مسئولان شهری لس آنجلس در گفتگو با خبرگزاری ایرانشهر ضمن تایید این خبر گفته‌اند اهمیت تاریخی و ارزش معنوی منشور کوروش تنها برای ایرانیان شناخته شده نیست و بسیاری از مردم جهان خصوصا یهودیان به دلیل اهمیت جایگاه کوروش بزرگ در متون مقدس خود با این فرمان تاریخی آشنایی دارند. بنیاد فرهنگ که یک موسسه غیرانتفاعی واقع در لس آنجلس است و در زمینه ترویج فرهنگ و هنر ایرانی فعالیت می کند با ارائه این طرح به شهرداری لس آنجلس و حمایت مالی از اجرای آن زمینه این رویداد را فراهم آورده است. طراحی و ساخت تندیسی مدرن از منشور کورش را معمار معروف انگلیسی، سیسیل بالموند به عهده گرفته است.

تاريخ: ۱۳۹۴/۱۱/۲۷
كليد‌واژه‌ها: سیسیل بلموند | لوح کوروش در لس‌آنجلس
Facebooktwitterredditpinterestlinkedinmail


نظر شما:
نام و نام‌خانوادگی:* رايانامه:* تارنما: