تازه‌های احساسات فرهنگی






آخرين اخبار و رويداد‌ها




نخستین بانوی افغانی‌تبار در مجلس کانادا

مریم منصف

بعد از چند روز کشاکش انتخاباتی در نهایت حزب لیبرال و رهبر ۴۳ ساله آن توانستند بر سیطره نزدیک به یک دهه‌ای محافظه‌کاران در کانادا پایان دهند و برگزیده انتخابات اخیر شوند.

به گزارش Senses Cultural شهر پیتربرو در استان انتاریو مریم منصف را به مجلس عوام فرستاد. منصف ۱۱ ساله بود که به همراه مادر و خواهرش،افغانستان تحت حکومت طالبان را ترک کرد به کانادا آمد. عموی او ساکن شهر کوچک پیتربرو بود و  منصف نیز آنجا ساکن شد؛ او خود را افغانستانی-پیتربرویی می‌داند.

منصف کنشگر حقوق زنان است و پیش از این در سمت‌های دولتی در شهر خود خدمت کرده و در انتخابات‌ شورای شهر نیز نقش داشته است. او نیز به مانند نمایندگان ایرانی‎تبار با حزب لیبرال همراه شده و به مجلس عوام راه یافت.

علاوه بر این بانوی افغانستانی دو نامزد ایرانی‌تبار انتخابات کانادا از حزب لیبرال به نام‌های مجید جوهری و علی احساسی با پیروزی در این انتخابات وارد مجلس کانادا شده‌اند.

نکته جالب توجه این که خانم منصف بیشتر رای‌های خود را از شهروندان مقیم روستا به دست آورده است.

دو کرسی برای ایرانیان و پیروزی قاطع حزب لیبرال از جهاتی برای ایران و ایرانیان اسباب خرسندی بوده است. چرا که احتمال بازگشایی سفارت کانادا در ایران و تبادل ارتباطات را نیز شاهد خواهیم بود.

تاريخ: ۱۳۹۴/۰۷/۲۸
كليد‌واژه‌ها: ایرانیان در کانادا | مریم منصف
Facebooktwitterredditpinterestlinkedinmail


نظر شما:
نام و نام‌خانوادگی:* رايانامه:* تارنما: