تازه‌های احساسات فرهنگی






آخرين اخبار و رويداد‌ها




نامه بانوی شهرداری در آمریکا به شهردار تهران

kitty peercy

کیتی پیرسی شهردار شهر «یوجین» از ایالت اورگان آمریکا طی نامه‌ای به شهردار تهران از برقراری روابط فرهنگی مؤسسه میراث باستان‌شناسی آمریکا و مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی ایران اظهار خوشنودی کرد.

به گزارش سایت احساسات فرهنگی به نقل از مهر، متن کامل نامه شهردار یوجین به محمدباقر قالیباف شهردار تهران که توسط پروفسور ریچارد پتیگرو مدیر مؤسسه میراث باستان‌شناسی آمریکا و مهمان جشنواره سینماحقیقت تقدیم شهردار تهران شد، به این شرح است:

جناب آقای قالیباف، شهردار محترم تهران

مفتخرم که مراتب سلام و درود خود را به عنوان شهردار شهر یوجین، به شما و مردم تهران برسانم.

شنیده‌ام که یکی از سازمان‌های شهر ما تحت عنوان «موسسه میراث باستان شناسی (The Archaeological Legacy Institute)»، به مدیریت ریچارد پِتیگرو، به تازگی رابطه‌ای فرهنگی با مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی در تهران آغاز کرده و این دو نهاد، از طریق تبادل فرهنگی آثار سینمایی در جریان جشنواره سالانه شبکه باستان‌شناسی (TAC) در یوجین و جشنواره سالانه و بین‌المللی سینمای مستند ایران «سینما حقیقت» که در تهران برگزار می‌شود، با یکدیگر همکاری داشته‌اند. بسیار خشنودم که می‌بینم این دو رویداد باعث شده‌اند شهروندان شهرهای ما، یوجین و تهران، از خلال این تبادل ثمربخش آثار هنری و ارتباط فرهنگی، با یکدیگر آشنا شده و باب گفت‌و‌گویی فرهنگی را با یکدیگر بگشایند. امیدوارم رشد و بالندگی این رابطه، مستمر و برای شهروندان هر دو شهر سودمند باشد.

من بر این باورم که مشارکت فرهنگی جشنواره‌های سینمایی شهرهای ما به منزله گام‌هایی مثبت در راه ایجاد رابطه‌ای برادرانه و مبتنی بر حسن‌نیت میان دو کشور هستند. به ‌رغم فاصله جغرافیایی زیاد شهرهای ما، من فکر می‌کنم ما و شما داشته‌های بسیاری برای سهیم شدن با یکدیگر و آموختن از هم داریم؛ از همین رو با کمال میل آمادگی خود را اعلام می‌کنم که با همفکری و همکاری شما راه‌های ممکن برای کاستن از فاصله میانمان را بررسی کنیم.

در خاتمه، بار دیگر بهترین آرزوهای خود را از یوجین، آرگون، به شهر تهران تقدیم می‌کنم و امیدوارم جشنواره سینماحقیقت 2014، با موفقیت برگزار شود.

با صمیمانه ترین احترام ها،

کیتی پیرسی

شهردار یوجین، آرگون، آمریکا

این نامه در حالی به شهردار تهران نوشته شده است که متولی برپایی جشنواره «سینماحقیقت» مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی وابسته به وزارت ارشاد است. در کشورهای دیگر بیشتر فعالیت های فرهنگی به همت شهرداری ها برگزار می شود به همین دلیل احتمالا شهردار شهر یوجین هم بر همان مبنا و این تصور که متولی «سینما حقیقت» شهرداری تهران است این نامه را به قالیباف نوشته است.

تاريخ: ۱۳۹۳/۰۹/۱۸
كليد‌واژه‌ها: ارتباط فرهنگی ایران و آمریکا
Facebooktwitterredditpinterestlinkedinmail


نظر شما:
نام و نام‌خانوادگی:* رايانامه:* تارنما: