تازه‌های احساسات فرهنگی






آخرين اخبار و رويداد‌ها




مرگ جانسوز زنی فداکار

kayla_mueller

خبر کشته شدن کیلکا مولر تکان دهنده بود، چرا که او تنها و تنها برای کمک به زخمیان و آسیب دیدگان از جنگ رفته بود. برای او تفاوتی نداشت که این آسیب‌دیده متعلق به کدام اردوگاه باشد، داعش و دولت اسلامی یا نیروهای مخالف. او یک هدف آشکار داشت و آن کمک به هر کسی که آسیب دیده بود. آنهایی که او را کشتند اما به نظر می‌رسید اصولا جایگاهی برای بیگناهان و حتی کمک کنندگان به آسیب‌دیدگان قایل نیستند.

به گزارش سایت احساسات فرهنگی تا چندی قبل پیش‌بینی این بود که خانم مولر در سلامتی کامل به سر می‌برد. او به گروگان گرفته شده بود،‌اما خبرها از سلامتی او حکایت می‌کرد. اما بعد از اعلام خبر کشته شدن مولر ،خانواده او در بیانیه‌ای گفتند که “داغ‌دیده” هستند و نامه‌ای را از دخترشان منتشر کردند که چند ماه پیش در هنگام اسارت برایشان فرستاده بود.در آن نامه او به خانواده‌اش اطمینان داده بود که جایش امن است و آسیبی به او نرسیده است.

خانم مولر با شماری سازمان های امدادرسانی در آمریکا و خارج کار می‌کرد و در سال ۲۰۱۲ از طریق مرز ترکیه به سوریه رفته بود تا با پناهندگان کار کند.

او که ۲۶ سال داشت در سال ۲۰۱۳ در شهر حلب سوریه ربوده شد و اکنون دو سالی بودکه در اسارت گروه داعش قرار داشت.خانم مولر در نامه‌اش در سال ۲۰۱۴ به خانواده‌اش اطمینان داده بود که “در نهایت احترام و مهربانی” با او رفتار می‌شود.

او نوشته بود:‌ “هربار فقط می‌توانم یک پاراگراف از نامه را بنویسم چون فکرکردن به شما هر بار مرا به گریه می‌اندازد. می دانم که می‌خواهید قوی باشم و من دقیقا همین کار را می‌کنم.”

گفته می‌شود که مرگ خانم مولر ابتدا با پیام داعش به خانواده‌اش در روزهای پایان هفته معلوم شد و بعد دستگاه‌های اطلاعاتی آمریکا جزئیات و صحت آن پیام را تایید کردند.

آقای اوباما در بیانیه‌ای گفت: “او را از ما گرفته‌اند، اما میراثش ادامه دارد، و برای ادامه تلاش به ما الهام می‌بخشد، تا هرکسی به شیوه خود برای آنچه عادلانه و نیکوست بکوشد.” به گفته اوباما: “مهم نیست چقدر طول بکشد، اما ایالات متحده تروریست‌هایی را که مسئول اسارت و مرگ کیلا هستند خواهد یافت و مجازات خواهد کرد.”آقای اوباما در مصاحبه‌ای با بازفیدنیوز همچنین این ادعا را که آمریکا می‌توانست بیشتر برای آزادی او تلاش کند رد کرد.

او گفت که دستور یک عملیات ویژه نجات خانم مولر و سایر گروگان ها را در سال ۲۰۱۴ داده بود اما آن عملیات بی‌نتیجه ماند.

پیش از این داعش جیمز فولی و استیون ساتلف، هر دو روزنامه‌نگار و پیتر کاسیگ، امدادگر آمریکایی را سر بریده بود.

تاريخ: ۱۳۹۳/۱۱/۲۲
كليد‌واژه‌ها: خشونت در خاورمیانه | کیلکا مولر | گروه داعش
Facebooktwitterredditpinterestlinkedinmail

نظر شما:
نام و نام‌خانوادگی:* رايانامه:* تارنما:

Claudia
http://www.facebook.com/profile.php?id=100003469649082
Super exitced to see more of this kind of stuff online.