تازه‌های احساسات فرهنگی






آخرين اخبار و رويداد‌ها




قتل بانوی خَیِّر نماینده انگلیس یک هفته قبل از رفراندوم

SensesCultural: خانم جو کاکس نماینده پارلمان مجلس بریتانیا در برستال در یورکشایر غربی که از جمله بانوان فعال در امور خیریه به شمار می‌رفت، در حمله‌ای که با چاقو و تیراندازی انجام گرفت زخمی شد و کمی بعد بر اثر شدت جراحات در بیمارستان درگذشت.

او زنی باهوش و به مدت ده سال در سازمان‌های خیریه کار می‌کرد و یکی از روسای خیریه آکسفام بود و در همین مدت کوتاه هم فعالیت‌های وسیعی داشت و به شدت طرفدار مهاجران و پناهندگان سوری بود و  حتی در روز رای گیری برای رای مثبت به سوریه حضور نیافت تا بتواند از مهاجران سوری دفاع کند.

بر اساس گزارشی که بی‌بی‌سی منتشر کرده است، جو کاکس، از حزب کارگر، هم چاقو خورد و هم گلوله. وضعیت خانم کاکس وخیم گزارش شده بود و ساعاتی پس از انتقال به بیمارستان اعلام شد که او درگذشته است.

برندن کاکس، همسر نماینده درگذشته پارلمان بریتانیا گفت حس نفرتی که به قتل جو کاکس منجر شد، همان چیزی بود که او خواهان همبستگی مردم برای زدودنش بود.

خانم کاکس پیش از مرگ با هلیکوپتر به بیمارستانی در لیدز منتقل شد.

گفته شده که یک نفر هم این حمله امروز چاقو خورده است.

پلیس یورکشایر غربی اعلام کرده است که یک مرد ۵۲ ساله در این رابطه بازداشت شده و سلاح‌های مورد استفاده در حمله نیز ضبط شده است.

حمله به خانم کاکس در آستانه همه‌پرسی عضویت بریتانیا در اتحادیه اروپا انجام شده است. هر دو اردوگاه موافق و مخالف ماندن در اتحادیه اروپا، در واکنش به حمله به نماینده پارلمان بریتانیا کارزار انتخاباتی خود را متوقف کرده‌اند.

چهره‌های سیاسی از جناح‌ها و احزاب مختلف بریتانیا حمله به جو کاکس را محکوم کرده‌اند.

جو کاکس یکی از ۳۶ نماینده‌ای بود که جرمی کوربین، رهبر فعلی حزب کارگر را برای شرکت در رقابت‌های رهبری حزب نامزد کرده بود. خانم کاکس همچنین از نمایندگانی در پارلمان بریتانیا بود که خواهان پذیرفتن پناهجویان سوری در این کشور بودند. او در کارهای خیریه نیز فعال بود.

جرمی کوربین، رهبر حزب کارگر، با ستایش از جو کاکس گفت او در حال انجام وظیفه‌اش به قتل رسید.

آسوشیتدپرس درباره جو کاکس نوشته است که او در سال ۲۰۱۵ به عنوان نماینده انتخاب شد و سال ۱۹۹۵ از دانشگاه کمبریج فارغ‌التحصیل شد

تاريخ: ۱۳۹۵/۰۳/۲۷
كليد‌واژه‌ها: بانوان خیر اروپا | جوکاکس
Facebooktwitterredditpinterestlinkedinmail

نظر شما:
نام و نام‌خانوادگی:* رايانامه:* تارنما: