تازه‌های احساسات فرهنگی






آخرين اخبار و رويداد‌ها




فیلم یک بانوی ایرانی در میان نامزدهای نهایی اسکار

Talkhon_Hamzavi

فیلم پروانه ساخته تلخون حمزوی فیلمساز ایرانی توانست به جمع پنج فیلم نهایی جایزه اسکار در بخش مستند کوتاه راه یابد.

به گزارش سایت احساسات فرهنگی، در غیاب فیلم های ایرانی که توفیق راهیابی به مرحله نهایی را نیافتند این تنها فیلمسازی است که چنین توفیقی را به دست آورده است.

سایت احساسات فرهنگی پیش از این در خبر کوتاه راهیابی این فیلم به جمع ده فیلم برگزیده را خبر داده  و نوشته بود

خانم حمزوی در سال ۱۹۷۹ در تهران متولد شده و در ۷ سالگی به سوئیس مهاجرت کرده است. او که دارای مدرک فوق لیسانس فیلم‌سازی از دانشگاه هنر زوریخ است، با فیلم کوتاه «پروانه» پیش از این در چند جشنواره خارجی دیگر نیز شرکت کرده است.

کسب جایزه اسکار دانشجویی بهترین فیلم کوتاه خارجی در سال ۲۰۱۳ در شهر لس‌آنجلس،‌ از جمله موفقیت‌های این کارگردان به‌شمار می‌رود.

فیلم کوتاه ۲۵ دقیقه‌ای «پروانه»  که یکی و نیم دقیقه از تیتراژ ابتدایی آن را می توانید در اینجا ببینید ,درباره دختری افغان است که به اردوگاه پناهندگان سوئیس وارد شده، اما زمانی که از وضع بد سلامت پدرش آگاه می‌شود تصمیم می‌گیرد تمام پولش را که به شکل غیرقانونی به دست آورده، برای خانواده‌اش ارسال کند؛ او برای این کار مجبور است به شهر زوریخ برود و از آنجا که گذرنامه معتبر ندارد، قادر نیست پول را ارسال کند و در همین زمان با دختری به نام «امیلی» آشنا می‌شود و ماجراهایی برای این دو در ادامه فیلم رخ می‌دهد.

«آیا» به کارگردانی اودد بینن و میهال برزیس، «مسی بغداد» ساخته سهیم عمرخلیفه، «بوگالو و گراهام» به کارگردانی مایکل لناکس، «کامیون پدر من» ساخته موریسیو اوساکی، «SLR» ساخته استفن فینگلتن و «تعطیلات تابستانی» ساخته حوفش گادول از دیگر فیلم‌های کوتاهی هستند که از میان ۱۴۱ فیلم شرکت‌کننده در این بخش، برای حضور در مراسم اسکار ۲۰۱۵ انتخاب شده‌اند.

تاريخ: ۱۳۹۳/۱۰/۲۶
كليد‌واژه‌ها: تلخون حمزوی | جایزه اسکار | زنان هنرمند ایران
Facebooktwitterredditpinterestlinkedinmail


نظر شما:
نام و نام‌خانوادگی:* رايانامه:* تارنما:

Gleiciano
http://www.facebook.com/profile.php?id=100003469644116
If my problem was a Death Star, this article is a photon todopre.