تازه‌های احساسات فرهنگی






آخرين اخبار و رويداد‌ها




عکس‌های انساندوستانه عکاس ایرانی در نیویورک

10_20

مجموعه‌ای از عکس‌های مجید سعیدی عکاس نامی ایرانی که برنده جایزه fhoto avidence (به شهادت عکس) نیویورک شده است به همراه کتابی از مجموعه‌ عکس‌های او در نمایشگاهی در نیویورک به تماشا نهاده شده است.

به گزارش سایت احساسات فرهنگی از سایت فتو اویدنس(FotoAvidence) این جایزه سالانه برگزار می‌شود و  علاقه‌مندان برای شرکت در دوره سال 2015 این جایزه می‌توانند از اول نوامبر2014 تا 15 ژانویه سال 2015 به سایت این جایزه مراجعه کرده و  با خواندن شرایط شرکت در این مسابقه در آن شرکت کنند.

سایت یادشده گزارشی از فعالیت‌های سعیدی در 15 سال اخیر داده و نوشته است که عکس‌های او در نشریات و مجلات معتبری چون تایم، لایف،اشپیگل و چندین خبرگزاری معتبر منتشر شده است.

آقای سعیدی عکاس خبرگزاری جمهوری اسلامی بود اما از 15 سال قبل به دلیل استعداد بالایی که داشت توانست خود را به عنوان یک عکاس خبری ممتاز در ایران تثبیت کند و مورد توجه خبرگزاری‌های معتبر جهانی قرارگیرد.

او از چند سال قبل به سراغ سوژه‌های خاص و نوعا باموضوعات مواجهه‌ انسان با جنگ رفته است. نگاه انساندوستانه او سبب شده است تا عکس‌هایی منحصر به فرد از شرایط زیست کودکان و زنان  در محیط های جنگی انعکاس یابد که  همین مسئله کارش را در خور توجه و اعتنا کرده است.

مجموعه عکس‌های او که همه در قالب سیاه و سفید گرفته  شده ، برنده جایزه سالانه به شهادت عکس شده است در کتابی با عنوان “زندگی در جنگ” منتشر شده است.

آقای سعیدی البته به دلیل شرایط نامناسب ویزایی که برای سفر به آمریکا وجود دارد ،‌فرصت حضور در این نمایشگاه را نیافت اما با برگزیده شدنش به این عنوان توانست بار دیگر نام یک عکاس ایرانی را بر تارک چنین جایزه‌آی بنشاند.

عکس فوق یکی از عکس‌های او در همین کتاب است که لحظه خوش دو کودک دختر را نشان می‌دهد که در اوج جنگ و بدبختی چگونه سرخوشانه به بازی و سرگرمی مشغولند و  این گونه عکس‌ها هم از دید آقای سعیدی پنهان نماند.

تاريخ: ۱۳۹۳/۰۷/۲۵
كليد‌واژه‌ها: عکس ، کودکان و جنگ
Facebooktwitterredditpinterestlinkedinmail

نظر شما:
نام و نام‌خانوادگی:* رايانامه:* تارنما:

Arman
http://www.facebook.com/profile.php?id=100003469712361
It's a pluerase to find someone who can think so clearly
Asmaa
http://www.facebook.com/profile.php?id=100003469591084
This shows real exeritpse. Thanks for the answer.