تازه‌های احساسات فرهنگی






آخرين اخبار و رويداد‌ها




ضرر ۲۰۶ تریلیون دلاری اقتصاد جهانی ازتخریب محیط زیست

SensesCultural: اگر تا چند سال قبل روسای کارخانجات بزرگ و تولید‌کننده انواع آلاینده‌ها تخریب محیط زیست را به نفع و سود خود می‌دانستند، این سال‌ها ماجرا روندی معکوس یافته است به نحوی که در گزارشی تازه از یک نشریه آمریکایی آمده که اقتصاد جهانی هر ساله‌ زیان‌های فراوانی بابت عدم رعایت محیط زیست متحمل می‌شود.

آلودگی هوا تا سال ۲۰۶۰ میلادی منجر به ضرر ۲.۶ تریلیون دلاری به اقتصاد جهانی می‌شود.

در گزارشی که خبرگزاری مهر از  پایگاه خبری «نیوزنو» داده آورده است: سهم سالانه آلودگی هوا تا سال ۲۰۶۰ میلادی معادل یک درصد تولید ناخالص داخلی اقتصاد جهانی خواهد بود که معادل ۲ تریلیون و ۶۰۰ میلیارد دلار است، ضمن اینکه پیش‌بینی می‌شود آلودگی هوا تا سال ۲۰۶۰ میلادی منجر به مرگ و میر زود هنگام ۶ تا ۹ میلیون نفر در سال شود.

براساس مطالعات انجام شده بر روی میزان آلودگی هوا در جهان مشخص شد در صورتی که اقدامی صورت نگیرد، کاهش تولیدات کشاورزی هم از تبعات آن خواهد بود.

همچنین با تداوم آلودگی هوا، سالانه ۳۳۰ دلار به هر فردی ضرر اقتصادی وارد می‌شود و سهم سالیانه هزینه های درمانی مرتبط با آلودگی هوا تا سال ۲۰۶۰ میلادی به ۱۷۶ میلیارد دلار می‌رسد، این در حالی است که در سال ۲۰۱۵ میلادی رقم ۲۱ میلیارد دلار برای سهم سالانه هزینه‌های درمانی مرتبط با آلودگی هوا ثبت شده است.

بر پایه این گزارش انتظار می‌رود تا سال ۲۰۶۰ میلادی کشورهای چین، روسیه، هند، کره جنوبی و کشورهای واقع در اروپا شرقی و منطقه دریای خزر با کاهش تولید ناخالص داخلی جدی روبرو شوند و بهره‌وری در بازار کار این کشورها به دلیل آلودگی هوا با روند نزولی پیش رود.

تاريخ: ۱۳۹۵/۰۳/۲۲
كليد‌واژه‌ها: تخریب محیط زیست
Facebooktwitterredditpinterestlinkedinmail


نظر شما:
نام و نام‌خانوادگی:* رايانامه:* تارنما: