تازه‌های احساسات فرهنگی






آخرين اخبار و رويداد‌ها




صدور مجوز حضور زنان ايراني در ورزشگاه

images

اعلام موافقت برای حضور زنان ایران در ورزشگاه‌ها از جمله رخدادهای مهم در زمینه مسائل مرتبط با زنان است که در یک سال گذشته رخ داد.

به گزارش سایت احساسات فرهنگی شهیندخت مولاوردی، معاون رئیس جمهوری ایران در این زمینه گفته که اجازه حضور زنان در ورزشگاه امضا شده و تنها باید از طرف وزیر ورزش ابلاغ شود.
معاون رئیس جمهوری ایران با تاکید بر اینکه آیین‌نامه ورود زنان به ورزشگاه‌ها تصویبت شده است گفت که در جلساتی “با حضور نمایندگان وزارت کشور، نیروی انتظامی و وزارت ورزش و جوانان ساز و کارهایش تدوین شده و صورت‌جلسه امضا شده است. در مورد والیبال هم تا جایی که من در جریانم، اتفاقی نیفتاده؛ این موضوع سازوکارش تعیین شده، منتها ابلاغ نشده است.”
خانم مولاوردی در گفت و گو با خبرنگار روزنامه شرق وعده داده که در مورد موضوع ابلاغ آییین نامه حضور زنان در ورزشگاه‌ها با وزیر ورزش ایران صحبت کند، او در همین حال گفت که فکر نمی‌کند زنان مشکلی برای تماشای مسابقات والیبال داشته باشند.
در فروردین ماه سال جاری معاون رئیس جمهوری ایران در گفت و گوی دیگری گفته بود که آیین نامه حضور زنان و خانواده‌ها “نهایی” شده است.
خانم مولاوردی گفته بود: “نمی‌توان برای تمام ورزش‌ها حکم کلی صادر کرد، در حال حاضر ورود زنان به سالن‌های ورزشی شامل شنا، بوکس و فوتبال نمی‌شود، اما شامل والیبال، هندبال، بسکتبال و تنیس می‌شود. ورزش‌ها طبقه‌بندی شده‌اند و ملاحظات مختلف درنظر گرفته شده است. پس از بررسی فراوان، این نتیجه حاصل شد که ورود زنان به ورزشگاه‌ها هیچ اشکالی از نظر شرعی ندارد و باید سازوکار لازم برای حضور زنان فراهم شود.”
اولین بازی خانگی ایران در لیگ جهانی والیبال روز ۲۹ خرداد در سالن دوازده هزار نفری آزادی مقابل آمریکا خواهد بود، این در حالی است که پس از گذشت نزدیک به دو ماه هنوز اجازه حضور زنان در ورزشگاه‌های ایران صادر نشده است.
ممنوعیت ورود زنان به سالن دوازده هزار نفری ورزشگاه آزادی در جریان مسابقات فصل گذشته لیگ جهانی والیبال، با واکنش‌های مختلفی از جمله از طرف فدراسیون بین المللی والیبال همراه شد.
فدراسیون بین المللی والیبال سال گذشته از ایران درخواست کرده بود که اجازه حضور زنان در مسابقات این ورزش را صادر کند، ممنوعیت حضور زنان در ورزشگاه‌ها همچنین باعث شد ایران فرصت میزبانی مسابقات جهانی والیبال نوجوانان جهان را از دست بدهد.
هم‌رسانی

تاريخ: ۱۳۹۴/۰۳/۱۲
كليد‌واژه‌ها: زنان ایرانی در ورزشگاه | شهیندخت مولاوردی
Facebooktwitterredditpinterestlinkedinmail

نظر شما:
نام و نام‌خانوادگی:* رايانامه:* تارنما: