تازه‌های احساسات فرهنگی






آخرين اخبار و رويداد‌ها




شهرام ناظری و جانبازان شیمیایی جنگ

Nazeriحضور هنرمندان و دیدارشان با آسیب دیدگان از جنگ و تبعات آن می تواند مرهمی باشد بر زخم های کهنه آنان ، به خصوص که این افراد و زخم های آنان برخواسته از بمبارانهای شیمیایی باشد که با زخم و آسیب های دیگر انواع جنگ تفاوت های اساسی دارد و عمیقتر از آن است.

به گزارش سایت احساسات فرهنگی، پیش از این بنیاد احساسات فرهنگی سمیناری در همین زمینه در سال 2014 در دانشگاه سانفرانسیسکو برگزار کرد که تحقیقات خانم دکتر صوبی اصفهانی از تبعات جنگ عراق در زمینه های شیمایی و بمب های دیگر بر شهروندان را نشان می داد.

برگزاری میزگرد تاثیر جنگ بر کودکان و زنان عراقی

اکنون زخمی های سال 1366 سردشت در غرب کشور از یک نهاد ژاپنی که پی گیر مردان و زنان آسیب دیده از بمب های شیمایی هستند در صدد آشنا ساختن مردم دنیا با چنین فجایعی هستند.

گزارش خبری کوتاه زیر نشان می دهد که خانم تسویا از ژاپن و آقای ناظری از ایران یک هدف دارند و آن آشنا ساختن مردم جهان با تبعات شیمیایی های بازمانده از جنگ.

شهرام ناظری از هنرمندان مطرح موسیقی سنتی به دعوت جانبازان شیمیایی موزه صلح تهران، از این موزه دیدن کرد.
به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین،در این دیدار شهرام ناظری با تشکر از این دعوت و ضمن تقدیر و ستایش قدرت عجیب و فراتر از انسان جانبازان گفت: «دو دلیل، تمامی صحبت‌های شما بزرگواران را برایم عینی‌تر کرده، دلیل ساده و اول انکه به عنوان هموطن کرمانشاهی شما در آن زمان و آن منطقه، خود نیز از نزدیک نظاره گر این فجایع تلخ بوده ام و دلیل اصلی‌تر و دوم انکه بیان امروزین شما عزیزان بدور از هرگونه تکلف ، کاملا علمی ، شیوا و دقیق است که با حضور عینی‌تان به صورت سند هر مخاطبی را مجذوب و سپس مجاب خواهد کرد.»

او افزود: « خواهش من از شما این است که کاملا ریز و با ذکر جزییات برایم روایتگر باشید ، من برای شنیدن بدینجا آمده ام ،چون این حرکت انسانی و پیام صلح شما قابل تقدیر است .»

در ادامه ، جانبازان شیمیایی از این خواننده درخواست کردند تا حتما در (سالگرد بمباران شیمیایی شهر سردشت در سال 1366 ) که به عنوان اولین شهر غیرنظامی در جهان مورد بمباران شیمیایی قرار گرفته در هشتم تیرامسال شرکت افتخاری داشته باشند که با استقبال و قبول او مواجه گشت .

ناظری سپس با گروه MOCT از ژاپن به رهبری خانم دکتر تسویا آشنا شده وبه عنوان یک ایرانی از زحمات این گروه در کمک به آشنایی جهانیان و بخصوص مردم ژاپن با موضوع جانبازان شیمیایی ایران تشکر کرد.

در پایان این دیدار ناظری آخرین اثر موسیقایی خود را به موزه صلح تهران اهدا کرد و خانم کونیکو یامامورا ( مادر شهید محمد بابایی ) نیز کتاب( من زنده ام ) اثر سرکار خانم معصومه آباد و فیلم های ( خاطراتی برای تمام فصول )اثر مصطفی رزاق کریمی و (پژواک سکوت )اثر حمید زرگرنژاد را به نمایندگی ازجانبازان شیمیایی موزه صلح تهران به او تقدیم کرد.

در این دیدار علی دهباشی سردبیر مجله بخارا نیزبه همراه ناظری حضور داشت.

تاريخ: ۱۳۹۴/۰۳/۰۱
كليد‌واژه‌ها: تاثیرجنگ عراق بر کودکان و زنان | شهرام ناظری
Facebooktwitterredditpinterestlinkedinmail


نظر شما:
نام و نام‌خانوادگی:* رايانامه:* تارنما: