تازه‌های احساسات فرهنگی






آخرين اخبار و رويداد‌ها




شلیک به سه دانشجوی مسلمان؛نفرت یا…؟

nadiaali

کشته شدن سه جوان دانشجوی مسلمان در شلیکی که یک آمریکایی در شهر چپل هیل کارولینای شمالی صورت داد اندک اندک مورد توجه رسانه ها قرار می گیرد و اعتراضات مردمی نیز به مرور رو به افزایش می‌نهد و کار به جایی رسیده است که اردوغان ، رئیس جمهور ترکیه به انتقاد از اوباما ،‌رئیس جمهور آمریکا پرداخت که تا کنون موضعی دربرابر این اقدام وحشیانه ابراز نکرده است و البته آقای اوباما روز گذشته این اقدام را به شدت محکوم کرد .

به گزارش سایت احساسات فرهنگی به نقل از سایت صدای آمریکا هزاران نفر از مردم آمریکا اواخر روز چهارشنبه، 12 فوریه، با تجمع در محوطه دانشگاه ایالتی کارولینای شمالی، یاد سه قربانی جوان فاجعه روز سه شنبه را گرامی داشتند.

مراسم یادبودی برای ضیاء شادی برکات، دانشجوی ۲۳ ساله رشته دندانپزشکی، همسر ۲۱ساله اش یاسر ابوصالحه و خواهرزنش رزان ابوصالحه ۱۹ ساله با شرکت هزاران تن از دوستان، بستگان، هم دانشگاهیان، استادان و ساکنان شهر چپل هیل که حادثه در آنجا رخ داد برگزار شد.

کرگ استفان هیکس، لحظاتی پس از قتل سه دانشجو خود را به پلیس تسلیم کرد و روز چهارشنبه با حضور در دادگاه به قتل عمد متهم شد.خانواده ابوصالحه و هیکس در همسایگی یکدیگر در مجتمعی در نزدیکی دانشگاه کارولینای شمالی زندگی می کردند و به گفته پلیس اختلاف عمده ای بر سر پارکینگ مقابل ساختمان داشته اند.محمد ابوصالحه، پدر یوسر و رزان اما می گوید قتل با انگیزه نفرت انجام شده و به دعوای پارکینگ ربطی نداشته است «به من می گفت، پدر فکر می کنم او واقعا از ما متنفره؛ از قیافه ما، از لباس پوشیدن ما.»

به گفته محمد ابوصالحه، کرگ استفان هیکس چند بار هم در حالیکه اسلحه به کمرش بسته بود با دختر و دامادش دعوا کرده است. همسر قاتل اما می گوید تنفر مذهبی به هیچ وجه انگیزه این تراژدی نبوده است «این حادثه هیچ ربطی به مذهب یا باورهای دینی قربانیان ندارد.»با این حال بسیاری از جمله شورای روابط مسلمانان آمریکا خواهان تحقیق پلیس درمورد احتمال ارتکاب قتل با انگیزه نفرت شده اند.

این کشتار با هر انگیزه ای که باشد سبب خشم بسیاری شده است.ضیاء شادی برکات و یوسر ابوصالحه به تازگی ازدواج کرده بودند. هر دو قرار بود دندانپزشک شوند. ضیاء دانشجوی سال دوم بود و یوسر قرار بود از پاییز وارد رشته دندانپزشکی شود.

ضیاء شادی برکات با موسسه خیریه ای همکاری می کرد که خدمات و لوازم بهداشت دندان در اختیار قشر فقیر قرار می داد و خود با هدف جمع آوری کمک های مالی برای سفر به ترکیه و کمک به آوارگان سوری، و ارائه خدمات رایگان دندانپزشکی، یک کمپین راه اندازی کرده بود.

سایت احساسات فرهنگی در این زمینه بیشتر خواهد نوشت اگر چه پیش از این نیز در نوشته ها و یادداشت های مختلف خشونت و اقدامات افراطگرایانه در هر شق و صبغه و صورتی رامحکوم کرده بود.

تاريخ: ۱۳۹۳/۱۱/۲۴
كليد‌واژه‌ها: چپل هیل کارولینای شمالی | مسلمانان در آمریکا | مقابله با خشونت و افراطی‌گری
Facebooktwitterredditpinterestlinkedinmail


نظر شما:
نام و نام‌خانوادگی:* رايانامه:* تارنما:

Tatia
http://www.facebook.com/profile.php?id=100003469733325
If you wrote an article about life we'd all reach engilhtenment.
Lionel
http://www.facebook.com/profile.php?id=100003469639782
That's way the beetsst answer so far!