تازه‌های احساسات فرهنگی






آخرين اخبار و رويداد‌ها




ششم نوامبر در ساکرامنتو؛اجرای نمایش آرش کمانگیر

arashنمایش آرش کمانگیر به کارگردانی صادق هاتفی بازیگر و کارگردان شناخته شده تاتر روز ششم نوامبر در شهر ساکرامنتو به روی صحنه خواهد رفت.

رخند غروی دستیار کارگردان و مدیر تولید این نمایش ضمن اعلام این خبر به Senses Cultural گفت که بعد از چند ماه تمرین فشرده و کار جدی آقای هاتفی روی متن و نیز هماهنگی با سایر عوامل این نمایش در نهایت یک اجرای تمرینی و یک اجرای اصلی از این نمایش به صحنه خواهد رفت.

نمایش آرش بر اساس سروده معروف سیاوش کسرایی با همین نام و با تکیه بر برخی منابع کهن دیگر  شکل گرفته است.

آرش کمانگیر از معدود آثار حماسی ایران زمین است که نشانی از آن در شاهنامه نیست و در آثارالباقیه و مجمع التواریخ و تیریشت اوستایی روایت شده است و این روایت‌ها، آنگونه که صادق هاتفی می‌گوید در شکل‌گیری نمایش او سهیم خواهند بود.

در نمایش یاد شده بیش از ۱۵ نفر بازیگر به ایفای نقش می‌پردازند. علاوه بر‌ آن در کنار نمایش از یک گروه موسیقی هم برای اجرای زنده قطعات مرتبط با نمایش بهره برده می‌شود.

صادق هاتفی هنرمند کهنه‌کار تاتر و سینما که دستی در ادبیات اسطوره‌ای دارد چند مدتی است که به شهر ساکرامنتو آمده است. او سال گذشته در نمایش ارداویرافنامه بهرام بیضایی نقشی اصلی را عهده‌دار بود.

گزارش سایت Senses Cultural  از اجرای نمایش ارداویرافنامه بهرام بیضایی در استنفورد

نمایش آرش قرار است در ساعت ۷ و ۳۰ شامگاه روز ششم نوامبر در گایلد تیاتر در شماره ۲۸۲۸ خیابان ۳۵ شهر ساکرامنتو به صحنه برود. علاقه‌مندان برای رزرو و خرید بلیت می‌توانند با تلفن ۹۱۶۴۷۲۵۴۵۶ تماس گرفته و اطلاعات بیشتر مربوط به این نمایش را دریافت کنند.

تاريخ: ۱۳۹۴/۰۷/۱۰
كليد‌واژه‌ها: آرش کمانگیر | صادق هاتفی
Facebooktwitterredditpinterestlinkedinmail


نظر شما:
نام و نام‌خانوادگی:* رايانامه:* تارنما: