تازه‌های احساسات فرهنگی






آخرين اخبار و رويداد‌ها




سه زن ثروتمند در میان ۱۱ ثروتمند نخست جهان

 

SensesCultural: اگر تا چند سال قبل حضور زنان ثروتمند در فهرست سالانه ثروتمندترین افراد جهان امری غریب به نظر می‌آمد، در سال ۲۰۱۵ این گونه نیست. سال‌ها این فهرست به گونه‌ای نوشته می‌شد که  اذهان عمومی بیشتر به مردان ثروتمند کشیده می‌شد و حتی در تیتر خبرها هم کمتر کسی فکر می کرد که می توان زنان و مران ثروتمند نوشت. امروزه اما این گونه نیست. همچنانکه زن مدیر و ريس جمهور داریم و نامزد قدرتمندترین کشور جهان( هیلاری کلینکتون) از سوی دیگر می‌توانیم زنان ثروتمند هم داشته باشیم چنانکه در این فهرست ۲۰ نفره که مجله فوربس منتشر کرده است کریستی والتون و خانواده در رده هشتم، لیلیان بتونکورت و خانواده در رده دهم و آلیس والتون در رده یازدهم این فهرست قرار دارند.

البته پیش از این ما در همین بخش اخبار خبری را آوردیم که خانم ماریا شاراپوا که این روزها به دلیل  مثبت بودن تست دوپینگ با مشکلات عدیده‌ای روبرو شده است در زمره زنان ثروتمند دنیا قرار دارد. اما به نظر می‌رسد که این ارزیابی نشریه بلومبرگ چندان معیار منطقی نداشته است.

ثروتمندترین زن جهان چه کسی است؟

در هر حال ضمن دعوت شما به خواندن این فهرست برخی توضیحات را درباره سه بانوی ثروتمند و البته افراد دیگر این فهرست یازده‌نفره بخوانید.

Screen Shot 2016-03-14 at 3.47.44 PM

 نشریه Forbs طبق  روال هرسال اقدام به انتشار اسامی 500 تن از میلیاردرهای جهان کرد.در این فهرست  مانند چندین سال اخیر بیل گیتس مالک بزرگ مایکروسافت در صدر جدول با سرمایه 80 میلیارد دلار قرار دارد و وارن بافت، پیر دنیای بورس بازان وال استریت، با چند میلیارد دلار اختلاف، رده سوم برترین میلیاردهای جهان را به خود اختصاص داده است. کارلوس اسلیم و خانواده اش که که شرکت تلکام را در اختیار دارند، با 77 میلیارد دلار سرمایه، دومین میلیاردر جهان هستند.

نکته ای که در فهرست میلیاردهای جهان قابل توجه است، حضور صنعت فناوری اطلاعات و ارتباطات به عنوان صنعتی پیش رو، پول ساز، ارزش آفرین و مؤثر در کسب و کار امروز جهان است که سبب شده است تا 2 میلیاردر اول دنیا، از طریق کسب‌و کارهای مبتنی بر فناوری اطلاعات و ارتباطات، صاحب سرمایه ای نجومی شوند.
البته پس از این 2 تن، وارن بافت معروف قرار دارد که سرمایه او، از طریق صبوری و تحلیل در بازار سرمایه آمریکا کسب شده است و به همین خاطر، سبک کسب و کار و مدل تجاری و سرمایه گذاری وی را به عنوان سمبلی در اقتصاد بازار سرمایه و مثالی از یک بورس باز موفق و روایی بر می‌شمرند که قابل توجه است. حتی در رتبه پنجم برترین میلیاردهای جهان، مانند روال سال های گذشته، لری الیسون، رهبر اوراکل را داریم که او نیز از طریق فناوری اطلاعات، به ثروت افسانه ای 55 میلیارد دلاری دست یافته است.
2 تن از اعضای خانواده وال مارت که صاحب فروشگاه‌های زنجیره‌ای در سراسر قاره آمریکا هستند، با 50 میلیارد دلار سرمایه، در انتهای فهرست 10 میلیارد برتر جهان در سال 2015 میلادی قرار دارند.
برای آشنایی خوانندگان محترم سایت با میلیاردهای امروز دنیا، ۱۱تن از این افراد در زیر ارائه شده‌اند.
1- بیل گیتس
مؤسس و مدیرعامل سابق شرکت مایکروسافت که سال هاست، در صدر باشگاه میلیاردهای جهان قرار دارد. او ملیندا، همسرش، از سال 2000 میلادی، موسسه خیریه بیل و ملیندا گیتس را راه اندازی کرده اند که در زمینه فعالیت های بشردوستانه، میلیاردها دلار از ثروت گیتس را به کارهای صلح طلبانه و کمک به توسعه علم و بهداشت در جهان به ویژه مناطق کم تر توسعه یافته جهان، اختصاص داده اند. کاری که بیل گیتس با خلق مایکروسافت و اراده صدها محصول مختلف و متنوع این شرکت به دنیای نرم افزار کرد، هیچ شرکتی نتوانست تکرار کند و این خدمت، بستر خلق دنیای دیجیتالی اینترنت را فراهم نمود.
دارایی خالص: 79.2 میلیارد دلار
وب سایت: microsoft.com
2- کارلوس اسلیم و خانواده
 مؤسس شرکت تلمکس و صاحب گروه تجاری عظیم کارسو مکزیک است. وی، کارآفرین، بازرگان و سرمایه دار مکزیکی لبنانی تبار است، که بر پایه رتبه بندی وال استریت ژورنال، همچنین مجلهٔ فرچون و فوربز، از ماه اوت سال 2007 به عنوان یکی از ثروتمندترین مردان جهان شناخته می شود. اسلیم نقش عمده ای در صنایع ارتباطی در مکزیک و آمریکای لاتین دارد. وی مالک شرکت های گروپو کارسو، آمریکا موویل، تلمکس، Telmex، América Móvil. سانبورنز و تل سل محسوب می شود.
دارایی خالص: 77 میلیارد دلار
وب سایت: www.carlosslim.com
گیتس و اسلیم، روابط خوبی با هم دارند
3- وارن بافت
بورس باز شهیر وال استریت نیویورک و مالک شرکت Berkshire Hathaway می باشد. وی کارآفرین، بازرگان، سرمایه گذار و نیکوکار آمریکایی است، که به عنوان موفق ترین سرمایه گذار قرن بیستم شناخته می شود. او هم اکنون به عنوان مدیر عامل اجرایی و رییس هیئت مدیره شرکت برکشایر هاتاوی فعالیت می کند. بافت از سیستم شناور برای سرمایه گذاری بر روی شرکتش استفاده کرده است. او در ابتدای کارش در برکشایر بر روی سرمایه گذاری بلند مدت در بازار بورس متمرکز شده بود، ولی به تازگی تصمیم به خرید تمامی سهام شرکت را دارد. بافت با استفاده از این استراتژی و فعالیت مداوم در حوزه مبادلات سهام اختصاصی، امروزه از طریق شرکت برکشایر هاتاوی، کنترل و مدیریت شرکت های تابعه، زیرمجموعه و فرعی فراوانی را بر عهده دارد، که به عنوان نمونه می توان به گایکو، دیری کوئین، هاینز و مارس اینکورپوریتد اشاره نمود. وی همچنین دارای سهام قابل توجهی در شمار زیادی از شرکت ها می باشد، که مشهورترین آن ها عبارت اند از: ولز فارگو، شرکت کوکاکولا، آمریکن اکسپرس و آی بی ام
دارایی خالص: 72 میلیارد دلار
سایت: www.berkshirehathaway.com
4- آمانچیو اورتگا
همه دنیا، موفقیت خارق العاده او را با برند مشهور زارا می شناسند. آقای Amancio Ortega Gaona یک اسپانیایی فعال و خلاق در صنعت مد و لباس اروپا و جهان است که ثروت افسانه ای خود را در صنعت فشن به دست آورده است و توانسته است، در فهرست 10 ثروتمند اول دنیا جای بگیرد. وی، متولد لاکرونیای اسپانیا در 1936 میلادی می باشد و مؤسس شرکت ایندیتکس است و مغازه ها و برندهای زیادی در سطح جهان دارد. وی، ثروتمندترین اسپانیایی جهان محسوب می شود.
وب سایت: www.zara.com
دارایی خالص: 64 میلیارد دلار
5- لری الیسون
 یکی از بزرگان دنیای فناوری اطلاعات و ارتباطات می باشد که مالک شرکت اوراکل (بانک اطلاعاتی) است. وی برنامه نویس و کارآفرین در عرصه دیجیتال است و تا کنون توانسته است، محصولات و خدمات زیادی را در عرصه های تخصصی آی تی ارائه کند. الیسون، با تحولی که در دنیای بانک های اطلاعات (داده) ایجاد کرد، توانست کسب و کار موفقی را سامان دهد که او را تا فهرست 10 ثروتمند اول دنیا رساند. الیسون در 1944 به دنیا آمد و با لانی کرافت، نویسنده کتاب های مربوط به داستان های عاشقانه ازدواجکرد.
دارایی خالص: 54 میلیارد دلار
وب سایت: http://www.oracle.com
6- چارلز جی کوک
 چارلز کوک، میلیاردری است که فعالیت خود را در عرصه های مختلف تجاری و صنعتی، تست کرده است و توانسته است با مدیریت موفق و صحیح، بیش از 40 میلیارد دلار سرمایه اندوخته کند. بر خلاف 5 میلیارد قبلی، خیلی نام شناخته شده ای در باشگاه میلیاردهای جهان نیست. او از مالکان شرکت صنایع وک می باشد. فعالیت اصلی آن ها، کار بر روی پالایش بنزین است. شرکت صنایع کوک، در حال حاضر دومین شرکت خصوصی بزرگ آمریکا محسوب می شود و دارای دارایی های زیادی در صنایع تولیدی، تجارت، سرمایه گذاری و انرژی می باشد. در سال 2008 میلادی، درامد این شرکت به 98 میلیارد دلار بالغ شد.
وب سایت: www.kochind.com
دارایی خالص: 43 میلیارد دلار
7- دیوید کوش
 برادر چارلز جی کوک است و از مالکان شرکت صنایع و سرمایه گذاری کوک می باشد. وی علاوه بران که کارآفرین است، یک فعال سیاسی هم محسوب می شود. او با مشارکت برادرش، به عنوان یک کارآفرین مطرح است. دیوید، یکی از بازماندگان پرواز 1493 یو اس ایر می باشد که در سال 1991 سقوط کرد.
 فعالیت های تجاری مختلف
دارایی خالص: 42 میلیارد دلار
8- کریستی والتون و خانواده
 همه آمریکایی ها، همسر وی را به خاطر شرکت فروشگاه های زنجیره ای وال مارت، می شناسند. امپراطوری وال مارت، یکی از برترین اقتصادهای دنیا را در عرصه خرده فروشی تشکیل داده است که کالاهای ارزان قیمت را در اقصی نقاط این کشور و حتی قاره آمریکا در اختیار مخاطبان خود قرار می دهد. خانم کریستی، اولین زن ثروتمند جهان است که در فهرست 10 ثروتمند اول فوربس قرار دارد. وی، بیوه جانتی والتون می باشد که در واقع این ثروت را به ارث برده است. وی هم اکنون با پسرش لوکاس زندگی می کند. وی اکنون در فعالیت های خیرخواهانه فعالیت دارد.
 وب سایت: walmart1percent.org
دارایی خالص: 41 میلیارد دلار
9- جیم والتون
 جیم کار والتون، جوان ترین پسر مؤسس شرکت والتون می باشد که هم اکنون، رییس هیات مدیره شرکت آروست بانک می باشد. وی در دانشگاه آرکانزاس آمریکا، بازرگانی خواند. ثروت او به دلیل ارثی بود که از پدرش به وی رسیده است.
  دارایی خالص: 40 میلیارد دلار
10- لیلیان بتونکورت و خانواده
خانم Liliane Bettencourt، در دنیای صنایع آرایشی و بهداشتی، نام مطرحی است. وی مؤسس و مالک شرکت لورآل می باشد که و تنها فرزند اوژن شولز، مؤسس این شرکت هست. وی ثروتمندترین زن فرانسه است و ثروت خود را از طریق پدرش کسب کرده است.
وب سایت: loreal.com
دارایی خالص: 40 میلیارد دلار
11- آلیس والتون
 خانم والتون، از بازماندگان مؤسس شرکت فروشگاه های زنجیره ای والتون است که به دلیل ارث، در فهرست یازدهمین ثروتمند برتر جهان قرار گرفته است. دختری که اکنون، از ثروتمندان امریکا محسوب می شود.
 دارایی خالص: 39 میلیارد دلار
تاريخ: ۱۳۹۴/۱۲/۱۳
كليد‌واژه‌ها: زنان ثروتمند جهان
Facebooktwitterredditpinterestlinkedinmail


نظر شما:
نام و نام‌خانوادگی:* رايانامه:* تارنما: