تازه‌های احساسات فرهنگی






آخرين اخبار و رويداد‌ها




سانفرانسیسکو و رأی‌گیری برای وضع مالیات بر نوشابه‌های گازدار

Screen Shot 2016-06-30 at 8.15.29 AMsensesCultural:ساکنان سانفرانسیسکو در رای‌‌گیری که در ماه نوامبر برگزار خواهد شد، درباره وضع مالیات بر نوشابه‌های گازدار تصمیم خواهند گرفت.

به گزارش رویترز قبلا شهر مجاور سانفرانسیسکو، برکلی در ایالت کالیفرنیا مالیات مشابهی را وضع کرده بود.

تصویب انجام این رای‌‌گیری در هنگامی انجام می‌گیرد که شهر سانفرانسیسکو در حال مبارزه قانونی با صنعت نوشابه‌های گازدار است تا در آگهی‌های نوشابه‌های شیرین،‌هشدارهایی وارد کند که این نوشابه‌ها را عامل چاقی، دیابت و پوسیدگی دندان می‌شمارد.

این رأی‌گیری دو سال پس‌ازآن صورت می‌گیرد که در رای‌گیری مشابهی وضع این مالیات به تصویب نرسید.

دو همسایه شهر برکلی، شهرهای اوکلند و آلبانی، نیز در ماه نوامبر درباره وضع مالیات بر نوشابه‌های گازدار رأی‌گیری خواهند کرد.

اگر این تلاش‌ها در این دو شهر و سانفرانسیسکو  به موفقیت برسد، جمعیتی بیش ا ز ۱.۴ میلیون نفر را در ناحیه خلیج سانفرانسیسکو  تحت پوشش مالیات بر نوشابه‌های شیرین‌شده قرار خواهند گرفت.

در این صورت یک نگرانی عمده درباره عدم تاثیر این مالیات در کاهش مصرف نوشابه‌های گازدار  به علت خرید فرامرزی برطرف خواهد شد: برخی پژوهش‌ها در برکلی نشان داده‌اند که فروشندگان به‌طور کامل این مالیات روی قیمت محصولاتشان اعمال نمی‌کنند، چرا نگران هستند که مشتریانشان برای خرید نوشابه به فروشگاه‌ها در شهرهای مجاور بروند.

این تحولات در سانفرانسیسکو چند روز پیش از آن صورت می‌گیرد که شهردار فیلادلفیا در شرق آمریکا پس از تصویب شورای شهر، مالیات بر نوشابه‌های گازدار را امضا کرد و به‌این‌ترتیب این شهر  بزرگ‌ترین شهر در آمریکا شد که از نوشابه‌های شیرین مالیات وزنی می‌‌گیرد.

شمار فزاینده‌ای از مقامات دولتی آمریکا و کارشناسان تغذیه وضع مالیات بر نوشابه‌های گازدار را به‌عنوان راهی برای مقابله با میزان‌های فزاینده چاقی و عوارض مربوط به آن پیشنهاد می‌کنند.

منبع: همشهری‌آنلاین

تاريخ: ۱۳۹۵/۰۴/۰۶
كليد‌واژه‌ها: نوشابه‌های گازدار
Facebooktwitterredditpinterestlinkedinmail

نظر شما:
نام و نام‌خانوادگی:* رايانامه:* تارنما: