تازه‌های احساسات فرهنگی






آخرين اخبار و رويداد‌ها




دو زن شهرداران مادرید و بارسلون

150613150111_mayors_624x351_epa_nocredit
آدا کولائو ، زنی که علیه نابرابری اجتماعی فعالیت می‌کند، اولین شهردار زن بارسلون شد و  در سوی دیگر مانوئلا کارمنا، قاضی بازنشسته و فعال حقوق بشر، به عنوان شهردار مادرید، سوگند یاد کرده است.

به گزارش سایت احساسات فرهنگی دو شهر مادرید و بارسلون اسپانیا، بزرگ‌ترین شهرهای این کشور از امروز توسط ائتلاف چپگرایان اداره می‌شوند و دو زن به عنوان شهرداران این شهرها انتخاب شده‌اند.

تغییر در اداره مادرید، پایتخت اسپانیا و بارسلون به دنبال برگزاری انتخابات محلی در اسپانیا و شکست حزب راستگرای حاکم صورت گرفت.

اداره شهرهای والنسیا و زاراگوزا نیز در اختیار فعالان چپ قرار گرفته است و حزب حاکم مردم از ده شهر بزرگ اسپانیا تنها دو شهر مالاگا و مورسیا را اداره می‌کند.

ظهور حزب چپ رادیکال پودموس (به معنی ما می‌توانیم) در اسپانیا باعث شده تا صحنه سیاسی این کشور تغییر کند. این حزب، در چندین انتخابات اخیر، از جمله انتخابات محلی اخیر، موفقیت‌های قابل توجهی داشته است.

در مادرید که بیش از ۲۰ سال در اختیار حزب راستگرای مردم بوده، مانوئلا کارمنا، یک قاضی بازنشسته و فعال حقوق بشر به عنوان شهردار این شهر انتخاب شده و سوگند خورده است.

در این شهر جبهه “هم‌اکنون مادرید” به رهبری خانم کارمنا و سوسیالیست‌ها ائتلاف کردند و به سلطه حزب مردم در پایتخت اسپانیا پایان دادند.

خانم کارمنا با خصوصی سازی مخالف است و گفته است که با فساد مبارزه خواهد کرد.

شهردار جدید مادرید گفته است که تغییرات ایجاد شده در دوران مدیریت راستگراها را لغو خواهد کرد. از جمله این تغییرات، خصوصی سازی خدمات شهرداری است.

در شهر بارسلون نیز آدا کولائو به عنوان اولین شهردار زن این شهر انتخاب شده و امروز سوگند یاد خواهد کرد.

خانم کولائو مدت‌هاست علیه نابرابری‌های اجتماعی در این شهر مبارزه می‌کند.

او رهبری گروهی را به عهده داشته که حامی خانواده‌هایی بود که در زمان اوج بحران اقتصادی دولت آنها را به دلیل پرداخت نکردن اقساط، از خانه‌هایشان بیرون می‌کرد.

خانم کولائو اختصاص ۴ و نیم میلیون دلار از بودجه بارسلون برای میزبانی مسابقات فرمول یک را زیر سوال برده و گفته است با این پول می‌توان برای تمامی کودکان نیازمند مدارس دولتی، غذای مجانی تهیه کرد.

پابلو ایگلسیاس، رهبر حزب پودموس که از ائتلاف‌های چپ در سراسر کشور حمایت کرده بود، گفته است که هدف این حزب شکست دادن حزب راستگرای مردم در انتخابات سراسری است.

منبع:بی بی سی

تاريخ: ۱۳۹۴/۰۳/۲۳
كليد‌واژه‌ها: شهردار زن بارسلون | شهردار زن مادرید
Facebooktwitterredditpinterestlinkedinmail

نظر شما:
نام و نام‌خانوادگی:* رايانامه:* تارنما: