تازه‌های احساسات فرهنگی






آخرين اخبار و رويداد‌ها




بیضایی، میلانی ،طاهری و مندنی‌پور از گلشیری‌می‌گویند

Screen Shot 2016-01-13 at 9.08.54 AMSensesCultural: بعد از مدت‌ها تلاش دستنوشته‌های هوشنگ گلشیری به برنامه مطالعات ایران و کتابخانه گرین دانشگاه استنفورد اهداء شد. به همین منظور عصر پنج‌شنبه ۱۴ ژانویه همایشی با محوریت گلشیری و سهم او در ادبیات و داستان‌نویسی ایران در مرکز مطالعات ایرانی دانشگاه استنفورد برگزار خواهد شد.

در این همایش بهرام بیضایی، فرزانه طاهری(همسر هوشنگ گلشیری)، رضا فرخ فال، باربد گلشیری، شهریار مندنی‌پور، و عباس میلانی درباره ویژگی‌های ادبی و فرهنگی هوشنگ گلشیری و  و داستان‌های او و سهمش در ادبیات داستان‌نویسی ایران سخنرانی و  بحث و گفت و گو خواهند کرد.
این برنامه از سوی  برنامه مطالعات ایران دانشگاه استنفورد؛ حمید و کریستینا مقدم، کتابخانه‌های دانشگاه استنفورد، موقوفه ادب فارسی بیتا دریاباری، فستیوال هنرهای ایرانی استنفورد، دفتر ریاست دانشکده  علوم و علوم انسانی دانشگاه استنفورد، و مطالعات جهانی استنفورد پشتیبانی شده است.

هوشنگ گلشیری  ۱۶ خرداد ۱۳۷۹ (پانزده سال قبل) به دنبال يك دورهُ طولاني بيماري، كه نخستين نشانه‌هاي آن از پاييز 1378 شروع شده بود،  در بيمارستان ايرانمهر تهران در گذشت و در امامزاده طاهر در مهر شهر كرج به خاك سپرده شد.

معروفترین رمان او شازده‌احتجاب و نیز جن نامه است اما آنچه بر اهمیت کار گلشیری افزوده‌است، نثر و نگاه ویژه‌اش در داستان‌نویسی و نیز سهم مهمش در تربیت نسلی از داستان‌نویسنان نامدار کنونی است که حسین سناپور و شهریار مندنی پور و … از جمله آنهایند.

برای اطلاعات بیشتر درباره زندگی و‌آثار هوشنگ گلشیری به سایت این نویسنده و فعال فرهنگی نظر افکنید.

تاريخ: ۱۳۹۴/۱۰/۲۳
كليد‌واژه‌ها: مرکز مطالعات ایرانی دانشگاه استنفورد | هوشنگ گلشیری
Facebooktwitterredditpinterestlinkedinmail


نظر شما:
نام و نام‌خانوادگی:* رايانامه:* تارنما: