تازه‌های احساسات فرهنگی






آخرين اخبار و رويداد‌ها




درگذشت بلدن؛جزیستی که به ایران سفر کرد

belden«باب بلدن» آهنگساز و نوازنده آمریکایی جَز، 20 ماه می ۲۰۱۵ (۳۰ اردیبهشت ماه) در شهر نیویورک بر اثر ایست قلبی درگذشت،

به گزارش سایت احساسات فرهنگی ، سایت گروه انیمیشن هم با قرار دادن عکسی از این هنرمند نوشته است که هر پایانی می تواند آغازی تازه باشد.

این هنرمند آمریکایی سال گذشته در جشنواره بین‌المللی موسیقی فجر تهران شرکت کرده بود و در هنگام مرگ ۵۸ سال داشت که از بیماری قلبی رنج می‌برد.

اجرای گروه آمریکایی در ایران بعد از 30 سال

این آهنگساز که چهار بار نامزد و سه بار برنده جایزه «گرمی» شده است و  با آلبوم «The Black Dahlia” برنده جایزه بهترین آلبوم ارکسترال جَز شده، سی‌ام بهمن ماه سال ۱۳۹۳ به همراه گروه «انیمیشن» در جریان سی‌امین جشنواره بین‌المللی موسیقی فجر در تالار وحدت روی صحنه رفت که این کنسرت مورد استقبال بی‌نظیر مخاطبان ایرانی‌اش قرار گرفت و از معدود کنسرت‌های جشنواره بود که وحدت تمام بلیت‌هایش را به فروش رساند. «باب بلدن» اولین جَزیستی بود که بعد از انقلاب ایران توانست یک گروه جَز آمریکایی را به ایران بیاورد تا طی تور چهار روزه در چند شهر ایران به اجرای موسیقی بپردازد. حضور این موزیسین آمریکایی در جشنواره موسیقی فجر بازتاب زیادی در رسانه‌های ایرانی و خارجی داشت.

«باب بلدن» طی کنسرت خود در تالار وحدت شهر تهران به مخاطبین ایرانی اش گفت: «موسیقی، زبان مشترک ماست که من از طریق آن با انسان های زیادی در کشور شما آشنا شدم چراکه معتقدم موسیقی باعث می‌شود ما در تمام کشورهای مختلف دوستان زیادی را پیدا کنیم.» همچنین وی که از این سفرش به ایران را یک تجربه انسانی با ارزش می‌دانست، در پایان کنسرت از طرفداران حاضر در تالار وحدت عکسی به یادگار انداخت.

تاريخ: ۱۳۹۴/۰۳/۰۳
كليد‌واژه‌ها: گروه انیمیشن | موسیقی آمریکا درایران
Facebooktwitterredditpinterestlinkedinmail


نظر شما:
نام و نام‌خانوادگی:* رايانامه:* تارنما: