تازه‌های احساسات فرهنگی






آخرين اخبار و رويداد‌ها




جایزه مطالعات ایرانی استنفورد برای پزشکزاد

pezeshkzad

کمتر ایرانی اهل فرهنگی است که نام دائی جان ناپلئون به گوشش نخورده باشد. اگر چه سریال ساخته شده از سوی کارگردانی خوشنامی چون ناصر تقوایی در شناساندن این رمان تاثیری بسزا داشته و دارد، اما اصل کار متعلق به ایرج پزشکزاد است که از جمله پیشروان عرصه طنز نو در ایران معاصر به شمار می رود.

آقای پزشکزاد در 87 سالگی  به پاس یک عمر تلاش در زمینه ادبیات و طنز برنده جایزه ادبی‌فرهنگی بیتا در برنامه مطالعات ایرانی دانشگاه استنفورد شد.

«جایزه بیتا» عنوان تندیس و جایزه‌ای است که با حمایت و پشتیبانی بیتا دریاباری مدیر و موسس مرکز برابر پارس Pars Equality Center به چهره‌های برجسته فرهنگی و هنری ایران از سوی برنامه مطالعات ایرانی دانشگاه استنفورد اهدا می شود.

برنامه مطالعات ایرانی دانشگاه استنفورد که زیر نظر دکتر عباس میلانی اداره می‌شود یکی از مهم‌ترین نهادهای فرهنگی علمی ایرانیان در شمال ایالت کالیفرنیا محسوب می‌گردد که به واسطه تلاش‌های انجام گرفته شده در این دانشگاه از درجه علمی و آکادمیک مقبولی در سطوح گوناگون برخوردار است.

در مراسم اهدای هفتمین جایزه بیتا، علاوه بر ایرج پزشک‌زاد، بیتا دریاباری و عباس میلانی، چهره‌های سرشناس هنری، علمی-دانشگاهی و تنی چند از مدیران رسانه‌های ایرانی حضور داشته اند.

در این مراسم که با استقبال خوب جامعه ایرانی ساکن شمال کالیفرنیا روبرو شد، ایرج پزشک‌زاد علاوه بر دریافت جایزه نفیس بیتا، به طنز خوانی و تعریف خاطره پرداخت که با استقبال گسترده حضار و خنده‌های توام با صدای کف زدن همراه بود.

جایزه بیتا پیش از این و در دوره‌های گذشته از سوی بیتا دریاباری و برنامه مطالعات ایرانی دانشگاه استنفورد به چهره‌های نامداری چون سیمین بهبهانی، محمدرضا شجریان، بهرام بیضایی و… اهدا شده است.

تاريخ: ۱۳۹۳/۰۸/۲۳
كليد‌واژه‌ها: مرکز مطالعات ایرانی دانشگاه استنفورد
Facebooktwitterredditpinterestlinkedinmail


نظر شما:
نام و نام‌خانوادگی:* رايانامه:* تارنما:

Hala
http://www.facebook.com/profile.php?id=100003469728105
This is just the pecrfet answer for all of us