تازه‌های احساسات فرهنگی






آخرين اخبار و رويداد‌ها




جایزه صلح نوبل برای ملاله و ساتیارثی

Unti

پیش‌بینی‌ها برای برگزیده شدن خانم ملاله یوسف‌زی به عنوان یکی از برگذیدگان جایزه صلح نوبل امسال به واقعیت پیوست،‌اگر چه خانم یوسف زی به همراه یک فعال و صلح طلب هندی به صورت مشترک برنده جایزه یک ویک میلیون دلاری صلح نوبل امسال شدند.

به گزارش سایت احساسات فرهنگی به نقل از سایت جایزه نوبل  ملاله يوسف‌زي از پاكستان و كايلاش ساتيارثي از هند دو برنده جايزه صلح نوبل 2014 هستند. دو برنده جايزه صلح نوبل در زمينه حقوق كودكان فعاليت مي‌كنند.

كميته انتخاب برنده جايزه صلح نوبل از مبارزه اين دو نفر عليه سركوب حقوق كودكان و جوانان و تلاش آنها براي حق همه كودكان در آموزش تقدير كرد. رئيس كميته نروژي نوبل در اين باره گفت: كودكان بايد به مدرسه بروند در غيراين صورت مورد سوء استفاده مالي قرار مي‌گيرند.

اين جايزه به ارزش 1.1 ميليون دلار در روز 10 دسامبر آينده به برندگان جايزه صلح نوبل در مراسمي در شهر اوسلو پايتخت نروژ اهدا مي‌شود.

ملاله يوسف‌زي دختر نوجوان متولد 1997 ميلادي در پاكستان فعال در زمينه حق تحصيل دختران و كودكان در سال 2012 توسط طالبان ترور شد اما از اين حمله جان سالم به در برد. كايلاش ساتيارثي از هند متولد 1954 نيز در زمينه حمايت از كودكان و جلوگيري از كار كودكان فعاليت مي‌كند.

تاريخ: ۱۳۹۳/۰۷/۱۸
كليد‌واژه‌ها: حقوق کودکان،صلح نوبل
Facebooktwitterredditpinterestlinkedinmail


نظر شما:
نام و نام‌خانوادگی:* رايانامه:* تارنما: