تازه‌های احساسات فرهنگی






آخرين اخبار و رويداد‌ها




جایزه بخش نوعی نگاه کن برای کارگردان زن ایرانی

فیلم «ناهید» به کارگردانی آیدا پناهنده در بخش نگاه خاص (نوعی نگاه) شصت‌و‌هشتمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم کن برنده جایزه ویژه هیأت داوران برای بهترین فیلم اول موسوم به استعداد آینده Prix de l’Avenir شد.

 به گزارش سایت احساسات فرهنگی به نقل از سایت سلام سینما جایزه ویژه استعداد آینده Prix de l’Avenir به طور مشترک به فیلم ناهید از ایران و فیلم «تک پریدن به دوردست» (یا «ماسان» Masaan) به کارگردانی نیراژ گایوان محصول مشترک هند و فرانسه تعلق گرفت.

کارگردان زن ایرانی در کن با فیلم ناهید

فیلم «قوچ» (Hrútar یا Rams ) به کارگردانی گریمور هاکونارسون از ایسلند برنده جایزه بهترین فیلم این بخش شد. این فیلم داستان دو برادر دامدار را در منطقه‌ای دوردست در ایسلند روایت می‌کند که چهل سال است با یکدیگر قهر کرده‌اند و یک کلمه میان آنها رد و بدل نشده است.

آیدا پناهنده-کن

جایزه ویژه هیأت داوران را «آفتاب ظهر» به کارگردانی دالیبور ماتانیک از کرواسی دریافت کرد. این فیلم بر محور سه داستان عاشقانه در سه دهه در روستاهای بالکان بنا شده است.

کیوشی کوروساوا، پسر فیلم‌ساز 60 ساله نامدار ژاپنی که برای آثار ترسناکش شهرت دارد و نسبتی با آکیرا کوروساوای فقید ندارد، برای «سفر به ساحل» جایزه بهترین کارگردانی بخش نگاه خاص را دریافت کرد.

جایزه استعداد بخش نگاه خاص به کورنلیو پوررومبیو رومانیایی برای «گنج» تعلق گرفت.

کن-پناهنده

فیلم «تک پریدن به دوردست» (یا «ماسان» Masaan) به کارگردانی نیراژ گایوان از هند همچنین برنده جایزه فیپرشی منتقدان بین‌المللی جشنواره کن شد. جایزه اکومنیکال ویژه هیأت داوران نیز به «دام» (یا «تکلاب» Taklub ) تعلق گرفت. این فیلم فیلیپینی را که به زیر و رو شدن زندگی قهرمانانش در توفانی سهمگین در شهر تکلابان فیلیپین می پردازد، بریلانته مندوزا کارگردانی کرده است که پیش از این در سال‌های 2008 و 2009 با فیلم‌های «سِربیس» و «کیناتای» نامزد نخل طلای کن بوده و در سال‌های 2009 جایزه بهترین کارگردانی بخش مسابقه اصلی را برای ساختن «کیناتای» دریافت کرده است.

تاريخ: ۱۳۹۴/۰۳/۰۴
كليد‌واژه‌ها: آیدا پناهنده | فیلم سینمایی ناهید
Facebooktwitterredditpinterestlinkedinmail


نظر شما:
نام و نام‌خانوادگی:* رايانامه:* تارنما: