تازه‌های احساسات فرهنگی






آخرين اخبار و رويداد‌ها




جایزه انجمن فیزیک اروپا برای فیزیک دان ایرانی مقیم آمریکا

 

javidi2فیزیکدان ایرانی مقیم آمریکا موفق به دریافت جایزه اپتیک و الکترونیک کوانتومی از انجمن فیزیک اروپا شد و قرار است روز 23 ژوئن در مراسمی در شهر مونیخ این چایزه معتبر را دریافت کند.

به گزارش سایت احساسات فرهنگی ، دکتر بهرام جاویدی، فیزیکدان و استاد دانشگاه کانتیکات آمریکا این جایزه را به خاطر مطالعات و اقدامات خود در اپتیک، شامل تصویربرداری سه‌بعدی، نمایش سه‌بعدی و تصویربرداری سه بعدی از وقایع جاذب نور به دست آورده است.

این جایزه در مراسم ویژه‌ای در ۲۳ ژوئن در جریان برگزاری کنفرانس لیزر و الکترواپتیک اروپا و کنفرانس الکترونیک کوانتومی اروپا در مونیخ، اهدا خواهد شد.

جایزه انجمن فیزیک اروپا یکی از معتبرترین جوایز جهانی در زمینه اپتیک و الکترونیک کوانتومی است که هر دو سال یکبار به بالاترین دستاوردها در تحقیقات بنیادی و کاربردی فیزیک اپتیک تعلق می‌گیرد.

بهرام جاویدی، مدرک کارشناسی خود را از دانشگاه جورج واشنگتن و کارشناسی ارشد و دکترای خود در مهندسی الکترونیک را از دانشگاه ایالتی پنسیلوانیا گرفته است.

فعالیت‌های تحقیقاتی اخیر جاویدی شامل تجسم و تشخیص سه بعدی اجسام در محیط‌های جاذب نور به وسیله تصویربرداری غیرفعال، تشخیص خودکار بیماری از طریق بیوفوتونیک با حس گرهای فشرده‌ ارزان قیمت برای استفاده در کشورهای در حال توسعه، امنیت اطلاعات، رمز نگاری و شناسایی به کمک تصویربرداری کوانتومی، حسگر تصویر سه بعدی منعطف و غیر تخت و تصویربرداری به شیوه بیولوژیکی است.

پروفسور جاویدی پیش از این، موفق به کسب جایزه دنیس گیبر (2005) و جایزه‌ دستاورد فناوری (2008) شده است. او همچنین در ۲۰۰۸ برنده‌ی جایزه‌ مقاله دونالد جی فینک از IEEE و جایزه‌ بنیاد سیمون گاگنهایم شد. بنیاد الکساندر فون هامبولت آلمان در سال ۲۰۰۷ جایزه‌ی هامبولت را به پروفسور جاویدی اختصاص داد.

«سر جان برایان پندری»، دانشمند بریتانیایی نیز همراه با پروفسور جاویدی در ۲۳ ژوئن جایزه اپتیک و الکترونیک کوانتومی​ را دریافت خواهد کرد.

تاريخ: ۱۳۹۴/۰۳/۳۰
كليد‌واژه‌ها: بهرام جاویدی | جایزه فیزیک اروپا | دانشمندان ایرانی مقیم آمریکا
Facebooktwitterredditpinterestlinkedinmail


نظر شما:
نام و نام‌خانوادگی:* رايانامه:* تارنما: