تازه‌های احساسات فرهنگی






آخرين اخبار و رويداد‌ها




توران میرهادی نامزد جایزه آستریذ لیندگرن 2016

mirhadi

نام بانو توران میرهادی با آموزش و کتاب وکودک و سواد  در آمیخته است. بانویی که در نهمین دهه از عمر برکت خیزش همچنان پرتلاش و سرزنده به کارش ادامه می دهد. شنیدن نامزدی او برای جایزه معتبر لیندگرن 2016 می تواند خبری خوش باشد و نویدی که او بعد سال ها در سطحی جهانی نیز مورد توجه قرار خواهد گرفت.

به گزارش سایت احساسات فرهنگی به نقل از سایت موسسه پژوهشی تاریخ ادبیات کودکان این موسسه  توران میرهادی از بنیان گذاران شورای کتاب کودک، استاد و کارشناس برجسته ادبیات کودکان و آموزش و پرورش را به سبب تلاش های ارزنده اش در جهت رشد ادبیات کودکان ایران و بهتر شدن وضعیت آموزش و پرورش، نامزد دریافت جایزه جایزه آسترید لیندگرن کرد.

توران میرهادی یکی از شخصیت‌های برجسته ی فرهنگی است که بیش از شصت سال در گستره ی آموزش و پرورش، فرهنگ کودکی و ادبیات کودکان کوشیده و یکی از چهره‌های تاثیرگذار سده ی کنونی ایران است. او یکی از بنیان‌گذاران شورای کتاب کودک است؛ نهادی که در شکل گیری بسیاری از نهادهای فعال در زمینه ادبیات کودکان، آموزش و پرورش و حقوق کودکان در ایران نقش اساسی داشت. او همچنین از سال ۱۳۵۸ تا ۱۳۹۳ دبیر اجرایی فرهنگنامه کودکان و نوجوانان را برعهده داشت. از دیگر فعالیت های او تاسیس مجتمع آموزشی فرهاد به همراه همسرش محسن خمارلو بود که هدف‌ها و کارکردهای آموزش و پرورش مدرن در آن تجربه و ارزیابی می‌شد.

هوشنگ مرادی کرمانی، پژمان رحیمی‌زاده و مصطفی رحماندوست نامزدهای دیگر این جایزه از ایران در سال ۲۰۱۶ هستند که از سوی شورای کتاب کودک و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان معرفی شده اند.
جایزه نقدی آسترید لیندگرن بزرگترین جایزه ادبیات کودکان و نوجوانان است که دولت سوئد برای بزرگداشت نام و یاد این نویسنده ی بزرگ ادبیات کودک سوئد با هدف ترویج ادبیات ناب کودکان و نوجوانان جهان بنیان گزاری کرده است. این جایزه، هر سال به یک یا بیش از یک نویسنده، تصویرگر کتاب کودک، قصه گو، مروج و نهاد فعال در حوزه ادبیات کودکان و ترویج کتابخوانی اعطا می شود. آثار و فعالیت های برندگان این جایزه باید دارای کیفیت بالای هنری و ارزش های انسانی ای باشد که آسترید لیندگرن به آن ها باور داشت.

تاريخ: ۱۳۹۴/۰۵/۰۱
كليد‌واژه‌ها: توران میرهادی | جایزه آسترید لیندگرن
Facebooktwitterredditpinterestlinkedinmail


نظر شما:
نام و نام‌خانوادگی:* رايانامه:* تارنما: