تازه‌های احساسات فرهنگی






آخرين اخبار و رويداد‌ها




تصنیفی تازه از گروه ماه بانو-مارا بس

Untit

مجید درخشانی اگر چه با گروه ماه‌بانو و به خاطر مشکلات و مصایبی که بر سر راه دادن کنسرت بانوان در ایران وجود دارد ، کمتر فرصت ارائه کنسرت عمومی در داخل کشور را پیدا کرده است، اما با همتی ستودنی هر از چندگاه یک تصنیف شنیدنی را با تصویربرداری خوب از اجرای گروه روی شبکه‌های اجتماعی قرار می‌دهد تا مشتاقان فعالیت‌های موسیقایی زنان را بیش از پیش به وجد آورد.

تازه‌ترین تلاش گروه ماه‌ بانو تصنیفی است با عنوان “ما را بس” که اگر چه همه علاقه‌مندان را بی اختیار به یاد شعر معروف حافظ”گلعذاری ز گلستان جهان ما را بس” می‌اندازد، اما وقتی به شعر گوش می سپریم در می یابیم که شعر از قدسی مشهدی است. شاعری اهل خراسان که در قرن یازدهم می زیست و کتابش به کوشش محمد قهرمان ( شاعر نامی خطه خراسان) در سال 1375 تصحیح و منتشر شد.

در هر حال این بار دوربین بسیار حرفه‌ای تر عمل کرده است و گویی پارتیتور کار زیر دست کارگردان بوده است که همزمان با اجرای نوازنده‌ها دوربین هم روی فردی زوم می کرد که ملودی محوری و بیشترین حضور سازی را در آن لحظه در قطعه موسیقی داشته است.

این کار را در شبکه یوتیوب در نشانی زیر ببینید.

https://www.youtube.com/watch?v=DzrvcjL236k

تاريخ: ۱۳۹۳/۰۶/۲۶
كليد‌واژه‌ها: زنان هنرمند،موسیقی، موسیقی سنتی
Facebooktwitterredditpinterestlinkedinmail

نظر شما:
نام و نام‌خانوادگی:* رايانامه:* تارنما:

fcgxpoyspbl
http://mgswxzplxtll.com/
2bhUNs ngpxqspuzfmk, [url=http://kmqwlfgttoqh.com/]kmqwlfgttoqh[/url], [link=http://vizqcfetwulg.com/]vizqcfetwulg[/link], http://ctjwvdcjygjw.com/