تازه‌های احساسات فرهنگی






آخرين اخبار و رويداد‌ها




تبريك عيد فطر از طرف اوباما به مسلمانان

Screen Shot 2015-07-17 at 9.13.55 AMباراک اوباما  که چندی پیش و همزمان با سال نو تبریکی به مردم ایران گفته بود و اخیرا نیز یک افطاری در کاخ سفید برای مسلمانان ترتیب داده و خود نیز در این افطاری حضور یافته بود ، این بار پیش دستی کرد و به همراه همسرش عید فطر را به مسلمانان تبریک گفت و در کنار آن از شهرداران و فرمانداران خواست که به مانند فرماندار نیویورک این عید را در مدارس دولتی ایالت خود تعطیل اعلام کنند.

تصاویری از مراسم افطاری اوباما با مسلمانان در کاخ سفید

بر اساس گزارشی که روزنامه هافیتگتون پست نوشته است، باراک اوباما در پیام خود با اشاره به تصمیم مسئولان نیویورک در افزودن عید فطر به تعطیلات رسمی مدارس، ابراز امیدواری کرد تمام مدارس این کشور روز عید فطر تعطیل باشند.

وی افزود: امیدوارم این تعطیلات در آمریکا به رسمیت شناخته شود چراکه این امر نشانی از نقش مسلمانان در امور سیاسی و اجتماعی آمریکا خواهد بود.

اوباما در پیام خود آورده است: من و میشل گرمترین آرزوی خود را برای مسلمانان آمریکا و سراسر جهان که عید فطر را جشن می‌گیرند داریم.

رئیس جمهوری امریکا با استقبال از ابتکار شهر نیویورک مبنی بر گنجاندن دو عید اسلامی (عید فطر و عید قربان) به روزهای تعطیلی دانش‌آموزان این شهر، این اقدام را پذیرش گوناگونی مذاهب و نشانه‌ای از غنای ملی دانست.

قرار است از سال آینده تحصیلی، مدارس شهر نیویورک روزهای عید فطر و قربان تعطیل باشد.

رییس جمهور آمریکا در ادامه آورده است: در حالی که مسلمانان آمریکا عید فطر را جشن می‌گیرند، این تعطیلات به همه آمریکایی‌ها اهمیت احترام به ایمان و عقیده دیگران را یادآور می‌کند. من و میشل امیدواریم امروز برای همه مسلمانان روز شادی باشد چه در اینجا در خاک آمریکا چه در سراسر جهان. از سوی خانواده‌ام عید بر مسلمانان مبارک.

به گزارش سایت احساسات فرهنگی پیش از این بیل دی بلاسیو، شهردار نیویورک از وارد شدن تعطیلی دو عید فطر و قربان به تقویم مدارس دولتی این شهر خبر داده بود.
بر اساس تصمیمی این فرماندار از این پس مدارس دولتی شهر نیویورک  به مناسبت دو عید بزرگ اسلامی تعطیل خواهند بود. «بیل دی بلاسیو»، شهردار نیویورک، در این باره گفت: تمامی مدارس دولتی شهر نیویورک از آغاز سال تحصیلی 2015 ـ 2016 میلادی در عید قربان و عید فطر تعطیل خواهد بود.
وی که در مدرسه‌ای در منطقه «بروکلین» در شهر نیویورک سخن می‌گفت، افزود: تعطیلی اعیاد فطر و قربان در مدارس دولتی از جمله وعده‌های انتخاباتی وی بوده است.
شهردار نیویورک در این رابطه گفت: خانواده‌های مسلمان از این پس ناچار نیستند بین گرامیداشت عید خود و یا حضور در مدرسه، یکی را انتخاب کنند.
این اقدام با هدف تغییر رویکرد مقامات شهر نیویورک نسبت به مسلمانان انجام می‌گیرد. گفتنی است، مدارس دولتی نیویورک در حال حاضر در روزهای عید مذهبی مسیحیان و یهودیان تعطیل هستند. پیش از این نیز برخی مناطق در ورمونت، ماساچوست و نیوجرسی اعیاد مسلمانان را تعطیل اعلام کرده‌اند.

تاريخ: ۱۳۹۴/۰۴/۲۶
كليد‌واژه‌ها: باراک اوباما | عید فطر | عید قربان
Facebooktwitterredditpinterestlinkedinmail


نظر شما:
نام و نام‌خانوادگی:* رايانامه:* تارنما: